کاردان سئو

آموزش ثبت دامنه رایگان دات کام بدون پرداخت هزینه

آخرین بروزرسانی: 16 بهمن 1402 @ 8:49 بعد از ظهر
فهرست محتوا
0
(0)

زمانی که تصمیم می‌گیرید سایتی را راه‌اندازی کنید. انتخاب دامین یا دامنه از اولین مراحلی است که باید پشت سر بگذارید. دامین یا به زبان ساده‌تر دامنه، همان آدرس سایت است که شما باید قبل از هر چیزی آن را انتخاب کنید. قاعدتاً بهتر است که دامنه شما مرتبط با موضوع و محدرات سایت باشد. به عنوان مثال دامنه سایت ما kardanseo.ir است. که در آغاز کار آن را خریداری کرده‌ایم. اگر شما تازه کار هستید و یا به هر دلیلی نمی‌خواهید برای دامنه هزینه کنید. ما در این مقاله آموزش ثبت دامنه رایگان را به شما ارائه خواهیم کرد. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

سایت‌های مختلفی برای ثبت دامنه رایگان وجود دارد. اما بهترین و معتبرترین سایت برای دریافت دامنه رایگان با انواع پسوندها که ما آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم سایت freenom.com است. البته اگر کار کند.

ثبت دامنه رایگان با Freenom

توجه کنید!!

این سرویس متاسفانه در ۹۹ درصد مواقع کار نمی‌کند. اگر کار کرد، از روش زیر می‌توانید دامین رایگان دریافت کنید.

سایت freenom.com را باز کنید. در صفحه اول، در کادر روبه‌رو دامنه مورد نظرتان را بنویسید و برای چک کردن دامنه، روی دکمه آبی رنگ کنار آن کلیک کنید.

 ثبت دامنه کاردان سئو

 

در این مرحله لیست همه پسوندهای رایگان موجود را به شما نمایش می‌دهد. شما با توجه به آن‌ها پسوند مورد نظر خود را انتخاب کنید.

 

دامنه رایگان کاردان سئو

پس از انتخاب دامنه مورد نظر، روی دکمه Checkout جهت ادامه فرایند کلیک کنید.

فرایند ثبت دامنه - کاردان سئو

همان طور که در تصویر مشاهده می‌کنید؛ بعد از انتخاب پسوند، باید گزینه use DNS را انتخاب کنید. این بخش از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که با تنظیم نام سرورها، دامنه انتخاب شده شما را به هاست متصل می‌کند. شما باید نام سرورهای مورد نیاز برای ثبت دامنه را از شرکت پشتیبانی هاست خود بپرسید. سپس مانند عکس زیر آن را در این بخش وارد کنید.

پس از انتخاب گزینه use DNS از منوی قسمت بالا روی گزینه use your own DNS کلیک کنید. بخش‌های خواسته شده را با توجه به اطلاعاتی که از شرکت هاستینگ خود دریافت کردید، پرکنید.

 

اتصال دامنه به هاست - کاردان سئو

 

مرحله بعد انتخاب مدت زمان مالکیت شما برای آن دامنه است. که با توجه به نیاز و خواسته شما بین سه تا دوازده ماه متغیر است.

نکته باید به این موضوع توجه کنید که بعد از گذشت 12 ماه به صورت رایگان می توانید از این دامنه اسفاده کنید و بعد از اتمام این دوره، باید برای تمدید دامنه هزینه آن را پرداخت کنید.

 

مدت زمان دامنه - کاردان سئو

 

ساخت حساب کاربری در سایت freenom.com برای ثبت دامنه رایگان

شما برای ساخت اکانت یا حساب فقط کافی است که ایمیل خود را وارد کرده و ثبت‌نام را انجام دهید. همچنین می‌توانید با استفاده از حساب گوگل خود، فرآیند ثبت‌نام را ادامه دهید. زمانی که شما ایمیل خود را وارد کردید، لینک ثبت‌نام برای شما ایمیل خواهد شد. سپس شما با تأیید آن می‌توانید روند ثبت‌نام را ادامه دهید.

ساخت اکانت - کاردان سئو

 

در ادامه کادرهای مورد نظر را با توجه به قوانین نوشتاری مورد نظر سایت پرکنید. سپس برای بخش zip code از کد 98+ استفاده کنید.

آموزش ثبت دامنه رایگان 

در عصر اینترنت همه خواهان حضور آنلاین در این فضا هستند، اما حضور آنلاین آن‌قدرها هم که به نظر می‌رسد ساده نیستبرای داشتن وب‌سایت، باید یک نام دامنه داشته باشید در غیر این صورت مانند yourname.blogspot.com یا yourname.wordpress.com خواهد بود.

نام‌های دامنه مانند .com، .me، .io، .org رایگان نیستند، معمولاً محدوده قیمت زیادی دارند که ممکن است برای شما مقرون‌به‌صرفه نباشد. خصوصاً در بازار ایران که به علت نرخ بالای ارز این قیمت‌ها به‌صورت سرسام‌آوری بالاتر می‌روند. فرض ما برای شروع کسب‌وکار اینترنتی، شروع با هزینه‌های کم است و برای خرید یک دامنه بین‌المللی باید حداقل 200، 300 هزار تومان و بیشتر به‌صورت سالیانه بپردازید که بسته به نام هر دامنه متفاوت استبنابراین امروز می‌خواهم سرویس‌هایی را که نامه‌ای دامنه رایگان را ارائه می‌دهند به اشتراک بگذارم.

در اینجا در این پست، ما بهترین وب‌سایت‌هایی را که 100٪ نام دامنه رایگان را برای راه‌اندازی سایت شما ارائه می‌دهند، ارائه می‌کنیم. اکنون باید تصمیم بگیرید که چگونه و چه زمانی پروژه خود را شروع کنید. اگر می‌خواهید بدون از دست دادن پول و به‌صورت امتحانی این دامنه‌های رایگان و تجربه داشتن یک وب‌سایت را امتحان کنید، پیشنهاد می‌کنم تمام این وب‌سایت‌های زیر را بررسی کنید تا یک نام دامنه رایگان برای نسخه آزمایشی یا پروژه واقعی خود امتحان کنید.

ثبت دامنه رایگان .ir

شما می توانید توسط سرویس ثبت دامنه پارس داده که برای ترویج استفاده از دامنه ir. این دامنه را به صورت رایگان ارائه می کند یک دامنه رایگان ثبت کنید. این دامنه به صورت رایگان به متقاضیان ارائه می‌شود. با این سرویس ارائه شده برای ریجستر کردن دامنه به‌صورت 100% رایگان انجام می‌شود و هیچ‌ هزینه اضافی‌ای توسط کاربران پرداخت نمی‌شود. استفاده از این سرویس رایگان برای تمامی مردم رایگان بوده اما با توجه به تقاضای بالای کاربران آن، این سرویس تنها توسط پارس دیتا از طریق قرعه‌کشی لاتاری قابل‌ارائه است و استفاده از آن صرفاً به شانس و اقبال کاربر بستگی دارد.

هنگام ثبت دامنه کافی است کد ثبت دامنه رایگان را که با رنگ سبز در صفحه ثبت دامنه نشان داده‌شده است وارد کنید تا دامنه مد نظر شما برای یک سال به‌صورت رایگان ثبت شود. دامنه‌هایی که به‌صورت رایگان ثبت می‌شوند مانند سایر دامنه‌ها دارای تمامی امکانات مانند مالکیت و مدیریت s Whoi،ست کردنNS  و ست کردن هاست، انتقال مالکیت و سایر امکانات هستند، دامنه‌های ثبت‌شده رایگان با سایر دامنه های پولی .ir هیچ تفاوتی ندارند.

مزایای دامنه رایگان

این مزیت یکی از آشکارترین مزایایی است که از انتخاب نام دامنه رایگان به دست می‌آورید. ازآنجاکه رایگان است، به این معنی است که هیچ هزینه‌ای برای ثبت‌نام دامنه شما وجود ندارد. اگر در وب، یا در ایجاد وب‌سایت‌های تجاری تازه‌کار هستید این نکته خوبی برای شروع شماست. رایگان بودن مزیت اصلی دامنه‌های رایگان است. شما می‌توانید هر دامنه .tk را به‌صورت رایگان خریداری کنید و هیچ‌کس حتی یک ریال هم از شما دریافت نخواهد کرد.

ثبت‌نام دامنه رایگان اغلب از کلمات کلیدی رایج یا اصطلاحات عمومی تشکیل‌شده است. این بدان معنی است که فضای کمی برای بازی کردن با کلمات کلیدی وجود دارد، یا ممکن است یادآوری نام برای کاربران اینترنت دشوار باشد. ازآنجایی‌که این‌ها اغلب کلمات کلیدی رایج و اصطلاحات عمومی هستند، احتمال اشتباه کاربران اینترنت در املا کاهش می‌یابداین شانس کاربران اینترنت را برای دسترسی واقعی به وب‌سایت شما و فرود آن افزایش می‌دهد.

برای مبتدیان خوب است که با توسعه وب و صنعت میزبانی وب شروع کنند.

اکثر توسعه‌دهندگان وب از دامنه‌های رایگان استفاده می‌کنند، بنابراین می‌توانند دامنه‌های نامحدود را برای مشتریان خاص خود خریداری کنند.

دامنه رایگان Dot.Tk با یک طرح رایگان سالانه ارائه می‌شوداین بدان معناست که شما یک دامنه رایگان به مدت یک سال دریافت خواهید کرد و پس‌ازآن، می‌توانید بدون صرف هیچ مبلغی، بیشتر خریداری کنید.

اگر مبتدی هستید، طبیعی است که با کاری که باید انجام دهید گم شوید. ممکن است درباره راه‌اندازی یک وب‌سایت مطالعه کرده باشید، درباره آن اطلاعاتی کسب کرده باشید، و روی آن مطالعه کرده باشید، اما این بدان معنا نیست که وقتی آن را در کاربرد عملی قرار می‌دهید، دقیقاً می‌دانید چه‌کاری باید انجام دهید. به‌عنوان یک مبتدی، این‌یکی از مزایایی است که می‌توانید از دریافت نام دامنه رایگان به دست آورید. این نیاز شمارا از فکر کردن به تک‌تک جزئیات از همان ابتدا و تا انتهای کل فرآیند برطرف می‌کند.

بعلاوه، اگر شما هم مایل به ارتقاء هستید، این کار را می‌توان به‌سرعت بعداً انجام داد زیرا با وب‌سایت خود بهتر و سودآورتر می‌شوید. این بدان معنی است که شما برای آن ملاحظاتی که نیاز ندارید هزینه نمی‌کنیدازآنجایی‌که شما با یک دامنه رایگان شروع به کارکردید، این کاملاً به شما بستگی دارد که بعداً انتخاب کنید چه ارتقاء افزودنی را باید داشته باشید. مانند مواردی که ترجیح می‌دهید و همچنین به آن‌ها نیاز دارید.

معایب دامنه رایگان

همان‌طور که همه ما می‌دانیم استفاده از چیزهای رایگان مانند شمشیری دو لبه است. هیچ کسب‌وکاری با رایگان کار کردن سر پا نخواهد ماند و درنتیجه وقتی کسب‌وکارهای مختلفی هستند که به هر طریقی به شما دامنه رایگان ارائه می‌کنند، برای تأمین هزینه‌ها و مواردی که وجود دارد، خواه‌وناخواه از روش‌های مختلفی از کلاینت‌ها یعنی همان مشتریان (که شما باشید) برای کسب درآمد استفاده می‌کنند.

پس پیشنهاد می‌کنیم که تا حد امکان از دریافت دامنه رایگان اجتناب کرده و به‌جای آن با هزینه کمی یک دامنه .ir تهیه کنید و هر وقت که پیشرفت حاصل شد، می‌توانید دامین  بین‌المللی کسب‌وکار خود را تهیه‌کرده و آن‌ها را  کنید.

در خدمات سئو محلی همه این موضوعات را به‌تفصیل توضیح داده‌ایم. وقتی شما از دامنه .ir استفاده می‌کنید، گوگل تشخیص می‌دهد که شما قصد فعالیت بر محدوده و  ایران را دارید و به همین دلیل مقدار بسیار کمی برتری نسبت به دامنه‌های بین‌المللی خواهید داشت.

 

سخن پایانی درباره ثبت دامنه رایگان

این انتخاب شما است که با توجه به شرایط و امکانات ذکر شده یک دامنه رایگان برای سایت خود انتخاب کنید یا برای دامنه مورد نظر خود هزینه کنید. به این نکته توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید یک سایت همیشگی و پایدار داشته باشید، بهتر است که برای دامنه خود هزینه کنید. چرا که دامنه‌های رایگان تا زمانی در مالکیت شما هستند که فرد دیگری برای آن هزینه‌ای پرداخت نکند. همچنین تمدید این دامنه ها بسیار هزینه‌بر خواهد بود.

با این حال سایت‌هایی همچون سایت نام Freenom برای انتخاب دامنه‌های رایگان وجود دارد که شما با ثبت‌نام و استفاده از آن‌ها، برای مدت زمان نسبتاً کوتاهی یک دامنه در اختیار خواهید داشت و می‌توانید به طور موقت از آن دامنه استفاده کنید. همچنین برای چنین کاری باید از خدمات سئو تکنیکال استفاده کنید تا کارشناسان کاردان سئو با ابزارهای موجود دامنه را چک کنند.

چقدر مطلب براتون مفید بوده؟

با ستاره به ما امتیاز بدید.

بیشترین امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات: 0

بدون هیچ امتیازی البته شما الان امتیاز میدی! میدونم.

پیمان تنگستانی
پیمان تنگستانی
هزاران کلیدواژه در گوگل جستجو کردم تا یاد بگیرم و این جستجو ها همچنان ادامه دارد...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات کاردان سئو