کاردان سئو

استراتژی لینک سازی دیجی کالا - کاردان سئو

استراتژی لینک سازی دیجی کالا

آخرین بروزرسانی: 17 بهمن 1402 @ 1:42 بعد از ظهر
فهرست محتوا

مبحث استراتژی لینک سازی دیجی کالا بسیار گسترده است و از لحظه انتخاب کلمه کلیدی تا تعیین ساختار سایت و انتشار محتوا را پوشش میدهد. مباحث زیادی میتوان در این زمینه مطرح نمود که هریک نقش بسزایی در درک صحیح گوگل از سایت شما و دسترسی سریع کاربران به محتوا خواهند داشت. در این بخش تلاش میکنیم یکی از مهم ترین سوالات کاربران توسط کاردان سئو یعنی استراتژی مناسب برای لینک سازی داخلی را به صورت کلی بررسی کرده و تکنیک های موفق را به شما معرفی کنیم.

لینک سازی چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم به سراغ بحث‌های اصلی برویم کمی در مورد لینک سازی با هم صحبت کنیم. لینک سازی جزو یکی از مهم‌ترین اصول استراتژی سئو است و بزرگترین پروژه‌ها هم با لینک سازی به بهترین نتایج رسیده‌اند. در برخی از حوزه‌های کاری آنقدر رقابت در سئو پیچیده است که بدون لینک سازی قوی اصلا موفق به کسب رتبه برتر در گوگل نخواهیم شد.

لینک سازی اصلا اصول پیچیده‌ای ندارد ولی برای این که نتیجه مثبت بگیرید باید کاملا اصولی رفتار کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌شود مقاله نحوه صحیح لینک سازی برای سئو را مطالعه نمایید. به طور کلی در دنیای سئو لینک سازی به دو دسته ، لینک سازی داخلی و لینک سازی خارجی ( بک لینک ) تقسیم می‌شود. ما با لینک سازی داخلی یک زنجیره خیلی قوی داخل سایت ایجاد می‌کنیم تا کاربران و یا حتی خزنده‌های گوگل به راحتی بتونند بین صفحات سایت در حال گردش باشند.

در لینک سازی خارجی به دنبال این هستیم که از سایت‌های قوی و مهم اعتبار به سمت سایت خودمون هدایت کنیم. (هنگام بک لینک سازی حتما به عدد DA سایت مبدا دقت نمایید.) الگوریتم‌های گوگل روی لینک سازی بسیار حساس و دقیق هستند و هرگونه رفتار مشکوک و خارج از قوانین گوگل را سریع و به خوبی تشخیص می‌دهند بنابراین با استفاده از سئو کلاه سیاه لینک سازی نکنید ، در صورت انجام این موارد مجازات خیلی سختی از طرف الگوریتم‌ها برای سایت شما اعمال می‌شود. برای لینک سازی داخلی و خارجی اصلا نیازی نیست که پیچیده عمل کنید شما با چند روش ساده هم می‌تونید لینک سازی قوی داشته باشید!

تکنیک های لینک سازی دیجی کالا

برای این مقاله از یکی از سایت های مطرح و موفق در فضای وب فارسی یعنی فروشگاه اینترنتی دیجی کالا بعنوان نمونه استفاده می کنیم تا درک بهتری از مباحث مطرح شده برای شما ایجاد گردد. دیجی کالا با موفقیت هایی که در چند سال اخیر کسب کرده است به یکی از مراجع اصلی طراحان سایت و متخصصین سئو برای الگو برداری در استراتژی لینک سازی دیجی کالا و بازاریابی محتوا تبدیل شده است.

در حالیکه بسیاری از تصمیم گیری ها در مجموعه های بزرگ بیشتر به بهبود تجربه کاربری توجه دارند تا سئو و همچنین برخی تکنیک ها به گونه ای پیاده سازی شده اند که ممکن است در نگاه اول موجب گمراه شدن شما شوند ولی با بررسی دقیق تر میتوان ایده پنهان در آنها را پیدا کرد.

استراتژی لینک سازی دیجی کالا چیست؟

خیلی خوب است که بدانیم این وبسایت قوی چه جوری از لینک سازی استفاده می‌کند و در حالت کلی استراتژی لینک سازی دیجی کالا چیست؟

بعد از این که با استراتژی لینک سازی دیجی کالا آشنا شدید متوجه می‌شوید که شما هم میتوانید یک وبسایت قوی مثل دیجی کالا را سئو کنید.

لینک سازی داخلی به شما کمک میکند تا یک شبکه داخلی در سایت خود ایجاد کرده و صفحات ارزشمند را به گوگل و کاربر معرفی کنید. نکته جالب توجه این است که لینک های داخلی از نظر تاثیر بر سئو تفاوت هایی با یکدیگر دارند. به طور کلی میتوان آنها را به سه دسته اصلی تقسیم نمود که عبارتند از؛ منوی هدر سایت، لینک های موجود در محتوا و لینک های موجود در فوتر یا سایدبار. در ادامه برخی از مهمترین نکات مربوط به لینک سازی را مرور میکنیم:

 

استراتژی لینک سازی در منوی اصلی سایت

استراتژی لینک سازی دیجی کالا کاملا لینک سازی در منو سایت را به خوبی انجام داده است. لینک سازی در منو امتیاز بسیار مثبتی دارد. معمولا صفحه اصلی هر سایتی جزو صفحات پر اعتبار است و اگر شما از این صفحه پر اعتبار به سایر صفحات سایت لینک بدهید امتیاز خوبی را به صفحات منتقل می‌کنید و همچنین الگوریتم‌های گوگل به محض مشاهده صفحه اصلی شما از طریق همین لینک‌ها به صفحات سر می‌زنند.

منو سایت در تمامی صفحات سایت شما تکرار می‌شود و این باعث می‌شود که دائما این لینک‌ها داخل سایت شما تکرار شوند.

معمولا این نوع لینک سازی را داخل سایت‌های مختلف مشاهده می‌کنیم که می‌توان گفت یکی از بهترین انواع لینک سازی است.

استراتژی لینک سازی در منو اصلی - کاردان سئو

استراتژی لینک سازی در فوتر اصلی سایت

استراتژی لینک سازی دیجی کالا یکی از وبسایت‌هایی است که از تک به تک قسمت‌های وبسایت برای لینک سازی استفاده می‌کند. یکی از لینک سازی‌های داخلی و موثر دیجی کالا لینک‌های موجود در فوتر سایت است. در گذشته الگوریتم‌های گوگل اصلا به لینک‌های موجود در فوتر اهمیتی نمی‌دادند اما بعد از آپدیت‌های مکرر هسته گوگل ، لینک سازی در فوتر اهمیت پیدا کرد.

معمولا ایجاد لینک در قسمت فوتر سایت از دید سئوکاران پنهان است اما دیجی کالا این موضوع را به خوبی رعایت کرده است.

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، سئوکاران دیجی کالا خیلی ماهرانه لینک‌های داخلی را داخل محتوا و فوتر سایت قرار داده‌اند تا نتیجه مثبتی را روی سئو داخلی خود بگیرند.

استراتژی لینک سازی در فوتر کاردان سئو

 

استراتژی لینک سازی در محتوا لینک سازی در محتوا

جزو یکی از مهم‌ترین انواع لینک سازی است که این مورد را تقریبا در تمامی سایت‌ها مشاهده می‌کنیم. معمولا زمانی که محتوا نویس یک محتوایی را تولید می‌کند برای توضیحات بیشتر به سایر مقاله‌ها ارجاع می‌دهد که همین ارجاع به مقالات یک لینک سازی داخلی با کیفیت است. استراتژی لینک سازی در محتوا باید بر پایه این باشد که تمامی لینک‌هایی که در یک صفحه قرار می‌گیرند به یک دیگر مرتبط باشند. مثلا شما در یک مقاله در مورد ویژگی‌های برتر سیستم مدیریت محتوا وردپرس صحبت می‌کنید ، خیلی راحت در این مقاله می‌توانید به آموزش وردپرس لینک بدهید. الگوریتم‌های گوگل کاملا متوجه مرتبط بودن موضوعات مقاله هستند ، پس حتما این نکته را رعایت نمایید.

استراتژی لینک سازی در شبکه‌های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی

جزو یکی از بهترین ابزارهایی است که شما می‌توانید از آن بک لینک رایگان دریافت نمایید. سایت دیجی کالا هم از این بک لینک رایگان و پر اهمیت استفاده می‌کنید و نتایج خوبی را روی سئو مشاهده می‌کنند. خیلی راحت می‌توانید محصولات خود را در شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام منتشر کنید و لینک محصولات را قرار بدهید. شبکه‌هایی مثل اینستاگرام ، یوتیوب ، توییتر ، لینکدین و…. ابزار مناسبی برای لینکسازی رایگان و با کیفیت هستند.

بررسی نکات مهم در استراتژی لینک سازی دیجی کالا

تا الان که در مورد استراتژی لینک سازی دیجی کالا صحبت کردیم بهتر است که کمی در مورد نکات مهم لینک سازی اطلاعات کسب کنیم. اگر اصول پایه‌ای سئو را بلد باشید شما خیلی راحت می‌توانید به سبک دیجی کالا لینک سازی کنید و امتیاز خوبی را در گوگل کسب کنید.

1. در لینک سازی زیاده‌ روی نکنید.

همیشه حد اعتدال را رعایت کنید و به دنبال این باشید تا سئو را به صورت اصولی و سئو کلاه سفید پیاده سازی کنید. یعنی چی؟

زمانی که یک محتوا داخل سایت منتشر می‌کنید سعی کنید که تعداد لینک‌های داخلی که به وبسایت‌های دیگر می‌دهید متناسب با متن باشد. مثلا برای یک مقاله 2000 کلمه‌ای نباید 50 تا لینک داخلی قرار بدهید این تاثیر منفی روی سئو شما خواهد داشت. یعنی بید استراتژی لینک سازی دیجی کالا را الگو کارخود قرار دهید.

هدف اصلی گوگل این است که کاربر از محتوای شما راضی باشد و بازدهی بالایی برای شخص داشته باشد. ما برای این که خودمون هم بتوانیم از این محتوا نتیجه بگیریم ، قوانین گوگل را داخل آن لحاظ می‌کنیم. حالا هدف این نیست که بخواهیم باعث آزار کاربران بشویم پس باید خیلی دقیق قوانین لینک سازی را رعایت کنیم.

اگر داخل مقالات خود از لینک‌های زیاد استفاده کردید سعی کنید آن‌ها را حذف کنید و به یک تعداد معقول برسانید.

اگر می‌خواهید مثلا تعداد 7 تا لینک داخلی برای یک مقاله قرار بدهید بهتر است این لینک‌ها در پاراگرف‌های مقاله در کنار یک دیگر نباشند و کاملا لینک‌ها را پخش کنید.

2. ترجیحا رنگ لینک با نوشته متفاوت باشد.

این که لینک‌های شما با یک رنگ متفاوت از نوشته‌ها نمایش داده شود نمای زیباتری خواهد داشت. بنابراین پیشنهاد می‌شود که لطفا لینک‌های داخلی داخل نوشته را با یک رنگ ملایم و متفاوت‌تری از نوشته‌های اصلی نمایش بدهید. وبسایت‌های بزرگ و برند هم از این قاعده استفاده می‌کنند. حتی می‌توانید برای رنگ لینک‌ها از رنگ سازمانی هم استفاده نمایید.

3. به یک کلمه کلیدی یک بار لینک بدهید!

متاسفانه وبسایت‌های خیلی زیادی را مشاهده می‌کنیم که مثلا کلمه آموزش فتوشاپ کلمه کلیدی آن‌ها است و این کلمه در یک مقاله 2000 کلمه‌ای 20 بار تکرار و هر 20 بار لینک داخلی داده می‌شود. این کار باعث آزار برای کاربران خواهد شد .و اصلا نتیجه مثبتی هم روی سئو ندارد. لینک شما در یک مقاله تنها یک بار محاسبه می‌شود و با تعدد لینک‌ها نتیجه‌ای نخواهید گرفت.

وظیفه اصلی سئوکار برای لینک سازی چیست؟

مهم‌ترین وظیفه‌ای که سئو کار در لینک سازی دارد این است که باید به طور مداوم هم نسبت به ساخت لینک جدید و هم چک کردن لینک قبلی ها اقدام کند و لیستی از این لینک‌ها داشته باشد.

حالا این موضوع یعنی چی؟

متاسفانه در برخی از حوزه‌های کاری که رقابت خیلی شدیدی بین رتبه‌های گوگل وجود دارد و حتی میزان فروش لینک اول و لینک دوم هم متفاوت است ، رقبا برای سایت‌های رقیب بک لینک بی کیفیت خریداری می‌کنند که این کار باعث می‌شود سایت از جایگاه فعلی نزول رتبه داشته باشد ، این خوشبینانه‌ترین اتفاقی است که ممکن است برای سایت شما اتفاق بیفتد چون در برخی از موارد آنقدر شدت بک لینک‌های بد بالاست که موجب از دسترس خارج شدن سایت شما می‌شود.

لطفا هر روز در سرچ کنسول قسمت بک لینک‌ها ، لینک‌های ورودی به سایتتون رو چک کنید اگر مورد مشکوک دیدید سریعا کنترل کنید تا خسارات بدی برای سایت شما نداشته باشد.

در مورد لینک‌های داخلی شما باید آمار تمامی لینک‌های موجود در سایت را داشته باشید و به محض مشاهده ارور و یا خرابی لینک سریعا آن را برطرف کنید.

یک سئوکار هر روز باید یک استراتژی خوب برای تولید بک لینک و لینک داخلی داشته باشد. با زمانبندی مشخص در این کار شما به الگوریتم‌های گوگل هم زمانبندی می‌دهید.

بهترین استراتژی لینک سازی دیجی کالا

توجه ما در این مقاله به استراتژی های به کار گرفته شده توسط دیجی کالا است ولی به آنها بسنده نمی کنیم و تلاش میکنیم نگاهی جامع به لینک سازی داخلی داشته باشیم و هر کجا که نمونه ای در دیجی کالا یافتیم با شما به اشتراک بگذاریم. پس به این مقاله بعنوان یک تحلیل از سایت دیجی کالا نگاه نکنید بلکه یک آموزش دقیق از خدمات سئو داخلی است که از مثال های عینی در آن استفاده شده.

لینک سازی داخلی به شما کمک میکند تا یک شبکه داخلی در سایت خود ایجاد کرده و صفحات ارزشمند را به گوگل و کاربر معرفی کنید. نکته جالب توجه این است که لینک های داخلی از نظر تاثیر بر سئو تفاوت هایی با یکدیگر دارند. به طور کلی میتوان آنها را به سه دسته اصلی تقسیم نمود که عبارتند از؛ منوی هدر سایت، لینک های موجود در محتوا و لینک های موجود در فوتر یا سایدبار. در ادامه برخی از مهمترین نکات مربوط به لینک سازی داخلی را مرور میکنیم:

 

جمع بندی

در مقاله استراتژی لینک سازی دیجی کالا سعی کرده‌ایم مهم‌ترین نکات لینک سازی دیجی کالا را به شما آموزش بدهیم. البته مهم‌ترین قسمت این بود که متوجه شوید دیجی کالا هیچ گونه کار پیچیده‌ای در لینک سازی انجام نمی‌دهد و طبیعتا مطابق با قوانین گوگل رفتار می‌کند. با بررسی همین نکات متوجه میشویم که استراتژی سئو و لینک سازی داخلی نقش بسیار پررنگی در تجربه کاربری و حتی طراحی سایت شما ایفا میکند. ولی قبل از پیاده سازی این تکنیک ها و الگو برداری از سایت های موفق باید دقیقا بفهمیم این بخش با چه هدفی در آن سایت ایجاد شده است.

الگو برداری کورکورانه موجب میشود شما همیشه یک قدم از الگوی خود عقب باشید و البته در تصمیم گیری هایی که با او مشترک نیست دچار شک و تردید شوید. در فضای رقابتی موجود هزینه ای که برای آموزش سئو میپردازید در مقایسه با زمان و انرژی که برای آزمون و خطا صرف میکنید بسیار پایین است. با مطالعه مقاله استراتژی لینک سازی دیجی کالا سوالات بسیاری در ذهن شما ایجاد خواهد شد.

در بخش نظرات همین صفحه مطرح کنید تا همکاران ما در کاردان سئو پاسخ گوی ابهامات شما باشند.

پیمان تنگستانی
پیمان تنگستانی
هزاران کلیدواژه در گوگل جستجو کردم تا یاد بگیرم و این جستجو ها همچنان ادامه دارد...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات کاردان سئو