کاردان سئو

برنامه پینترست چیست - کاردان سئو

برنامه پینترست چیست؟ | آموزش 0تا 100 (سایت، برنامه پینترست)

آخرین بروزرسانی: 8 اسفند 1402 @ 7:46 بعد از ظهر
فهرست محتوا
0
(0)

یکی از شبکه های اجتماعی که در آن کاربران می توانند خدمات و محصولات مورد علاقه را با دیگران به اشتراک بگذارند، پینترست است. آموزش پینترست چیست از جمله دوره های مورد نیاز هر کسب و کار است که برای برندسازی بکار می آید. علاوه بر این، این شبکه اجتماعی پلتفرمی برای پیدا کردن علایق جدید از طریق دیدن پین ها و بوردهای ارسال شده توسط دیگران است. در این مطلب از سایت کاردان سئو به برنامه پینترست چیست می پردازیم، ساخت اکانت، کاربرد در تجارت خواهیم پرداخت. تنها کافی است چند دقیقه از وقت خود را به خواندن این مطلب اختصاص دهید و در صورت داشتن سوال با کارشناسان این مجموعه مطرح کنید.

پینترست چیست؟

پینترست یا همان نام انگلیسی Pinterest یک پلت فرم رسانه اجتماعی است که به فرد امکان می دهد پست های خود یا دیگران را به اشتراک بگذارد. Pinterest از دو کلمه Pin و Interest تشکیل شده که به معنی پین کردن علاقه مندی ها است. در این سرویس ارائه دهنده می توان با ذخیره علاقه مندی ها (پست ها) در پروفایل، مجموعه ای از علاقه مندی ها را تشکیل دهد. برای کار با این شبکه اجتماعی باید نسبت به آموزش برنامه پینترست چیست اقدام کرد.

تمام این تفاسیر به این دلیل است که فرم اصلی پینترست به شکل بورد یا Board با موضوعات متفاوت است که در آن ها تصاویر، مطلب و لینک های زیاد پین شده یا به اصطلاح با سنجاق وصل شده اند. اگر در جست و جوی آموزش پینترست چیست باشید، از این شبکه مجازی دست خالی بیرون نخواهید آمد. به عنوان مثال امشب مهمان دارید و نمی دانید برای شب چه غذایی آماده کنید، می توانید از ایده پردازی ها در پینترست استفاده کنید. شاید هم به دنبال مدل های جدید لباس برای مهمانی آخر ماه هستید و نمی دانید چه مدلی را به خیاط بدهید.

اگر بخواهید تعریف ساده تری از پینترست ارائه دهید، می توانید بگویید پینترست یک ابزار نشانه گذاری بصری است که به شما کمک می کند ایده های خلاقانه را کشف و در پروفایل خود ذخیره کنید.

ممکن است با خود بگویید، چرا این شبکه اجتماعی و آموزش پینترست چیست؟ جواب شما این است که مردم از این شبکه اجتماعی برای یافتن و ذخیره تصاویر لباس‌هایی که می‌خواهند بخرند، غذاهایی که می‌خواهند بپزند، مکان‌هایی که می‌خواهند از آن بازدید کنند و مبلمانی که دوست دارند در خانه‌هایشان استفاده کنند، استفاده می‌کنند. این ابزار نه تنها رایگان است بلکه در حال رشد، قدرتمند و پاسخ گوی نیاز کاربر در هر زمینه ای است.

از طرفی کسب و کارهای بزرگ و کوچک با آموزش پینترست در راه هایی همچون افزایش بازدید از سایت و آگاهی از برند، ساخت بک لینک های do follow ، افزایش ترافیک و سئو قدم بر میدارد.

تاریخچه برنامه پینترست چیست - کاردان سئو

آشنایی با تاریخچه برنامه پینترست چیست

برای آموزش پینترست باید با تاریخچه آن آشنا بود. همان طور که گفته شد این شبکه اجتماعی یک “ابزار کشف علایق دیداری مردم” نامیده می شود که در ابتدا برای افراد ایجاد شد تا ایده های خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. جالب است بدانید که این سایت توسط بن سیلبرمن (کارمند سابق گوگل)، ایوان شارپ و پل اسکیرا تاسیس شد و در مارس 2010 به عنوان یک نسخه نسبتا حرفه ای راه اندازی شد. بعد از اینکه 9 ماه گذشت، پینترست تقریبا بالغ بر 10000 کاربر فعال داشت اما تعداد محدودی با آموزش تاریخچه برنامه پینترست چیست اطلاعاتی را کسب کرده بودند. یک سال بعد و در اوایل ماه ژانویه، این پلتفرم در لیست بهترین سایت ها قرار گرفت.

با این وجود می توان اشاره کرد، پینترست به بزرگی فیس بوک یا توییتر نیست و با اهدافی همچون این شبکه ها تولید نشده بود تا اینکه کسب و کارهای بزرگ و کوچک از این طریق سعی کردند در راستای برندسازی قدم بردارند و به یک ابزار بازاریابی قدرتمند تبدیل شوند. با توجه به این نکات، آموزش پینترست چیست یکی از ضروریات حضور در حوزه دیجیتال مارکتینگ تلقی می شود. کاردان سئو یکی از معدود مجموعه هایی است که در راستای آموزش پینترست چیست و بکارگیری آن در توسعه کسب و کار قدم برداشته است.

نحوه ساخت حساب کاربری در آموزش پینترست چیست

در ابتدا باید به آدرس اینترنتی سایت Pinterest.com مراجعه کنید. با این کار مستقیماً از دسکتاپ خود به این شبکه دسترسی پیدا خواهید کرد. می توانید اپلیکیشن اندروید یا IOS آن را از گوگل پلی یا اپ استور دانلود کنید و اکانت خود را فعال نمایید.  برای فعال کردن حساب کاربری نیاز است اطلاعات خود را بالا ببرید و از این پلتفرم رسانه های اجتماعی به عنوان منبع بازاریابی و راهی برای دستیابی به مخاطبان هدف خود استفاده کنید. در این راستا ساخت دو اکانت تجاری و شخصی امکان پذیر است. البته هر کدام از افراد با توجه هدف شخصی و کسب و کار، یکی را انتخاب می کنند و فعال سازی آن را انجام می دهند. این روند با آموزش پینترست چیست امکان پذیر است.

سوال این است که چگونه با آموزش پینترست چیست، یک حساب شخصی بسازیم؟ سازنده این شبکه اجتماعی بیان کرده که تنها با 15 ثانیه می توان در این اکانت ثبت نام کرد. البته این زمان به میزان دانش و تسلط شما به زبان انگلیسی بستگی دارد. اگر ایمیل شما در مرورگر کروم فعال باشد تنها با کلیک روی آن می توان به پینترست متصل شد. روش دوم وارد شدن از طریق فیسبوک است. حتی با نصب برنامه پینترست در تلفن همراه می توان به امکانات آن دسترسی پیدا کرد.

نکته بعدی در آموزش پینترست که بیان آن خالی از لطف نیست، ساختن یک حساب کاربری شرکتی است که باید با یک ایمیل مجزا از حساب شخصی ساخته شود و اینکه امکان ایجاد حساب تجاری مستقیم از طریق اپلیکیشن وجود ندارد.  در این روش تنها کافی است جزئیات خواسته شده را وارد کنید. شرایط خدمات کسب و کار را خوانده و روی «ایجاد حساب» کلیک کنید.

در این مرحله باید عنوان شرکت و آنچه قرار است روی آن فعالیت کنید را ذکر نمایید و برای بررسی ورودی ها به سایت و … از ابزار تحلیلی همچون Pinterest Analytics استفاده کنید.

خدمات سئو سایت تضمینی در شبکه اجتماعی پینترست چیست

ما بنا بر تجربه ی که بدست آورده ایم متوجه شدیم که یکی از کانال های که برای گرفتن پروژه سئو در ایران خیلی می تواند کاربردی باشد استفاده درست از شبکه اجتماعی پینترست است که قبل از استفاده از خدمات سئو سایت تضمینی کاردان سئو ابتدا قاله پینترست چیست را بخوانید تا با نحوه کار کردن برنامه پینترست آشنا شوید سپس نمونه کارهای سئو شده خود را می توانید به صورت عکس نمای سرچ کنسول و کلمات کلیدی برتر در گوگل در فضای پینترست درج کنید تا از این طریق بتوانید پروژه سئو دریافت کنید و اینک خدمات سئو سایت تضمینی را به مشترین خود ارائه کنید.

آشنایی با کلمات و اصطلاحات رایج در پینترست

به طور حتم در حین ساخت اکانت به آموزش سایت پینترست چیست و آشنایی با کلمات و اصطلاحات نیاز خواهید داشت. در این بخش به این نکات می پردازیم تا در حین ساخت حساب شرکتی یا شخصی به مشکل بر نخورید:

  1. Impression: این کلمه نشان دهنده دفعاتی است که کاربران محتوا را در نتایج جست و جو و دسته بندی ها مشاهده می کنند. با این عبارت می توان دریافت کدام کلمات بیشترین بازدید را دارند.
  2. Click: آیا پستی که در شبکه اجتماعی پینترست گذاشته اید، کلیک خورده است یا خیر؟ و اینکه چه تعداد روی پین های شما کلیک شده است؟
  3. Pin: در آموزش پینترست چیست پین یک نشانک بصری است که در صورت کلیک بر روی آن، شما را به وب سایت دیگری هدایت می کند که اغلب منبع اصلی اطلاعات است.
  4. Repin/Re-pin: این عبارت در این دو مدل دیده می شود. هنگامی که یک پین که توسط شخص دیگری پست شده را در برد ذخیره می کنید، repinning را در نظر گرفته اید. نکته جالب این است پین مجدد موجب شده پینترست نسبت به توییتر ترافیک بیشتری داشته باشد.
  5. Top Pins: در این بخش قادر خواهید بود پین های برتر که ذخیره کرده اید را ببینید. تعداد کلیک ها و میزان ترافیک در این بخش مشخص می شوند.
  6. Board: برد مکانی است که در آن پین های مرتبط را ذخیره می کنید. قابلیت ساخت هر تعداد برد که نیاز دارید در پینترست امکان پذیر است. به طور معمول، پین هایی که از نظر مفهوم ارتباط مشترکی با هم دارند روی یک برد اضافه می شوند. با اینکار می توانید دسته بندی با موضوعات متفاوت را جمع آوری کنید.
  7. Pinner: این عبارت به معنای کاربران سایت یا اپلیکیشن پینترست است.
  8. Follower: زمانی که موفق به پیدا کردن یک پینر شدید که محتوای جذاب و مورد علاقه شما را به اشتراک می گذارد، آن را دنبال می کنید.
  9. Source link: این عبارت در زبان فارسی با نام لینک منبع شناخته می شود. لینک منبع، نشانی اینترنتی وب ‌سایتی است که پین ​​مشترک به آن پیوند داده می شود.
  10. Likes: همانند سایر شبکه های اجتماعی، زمانی که یک پست مورد علاقه کاربران قرار می گیرد، لایک می شود. با این کار به پینر اطلاع می دهید که پست مورد بازدید قرار گرفته است.

آشنایی با ابزارهای تحلیل و آنالیز پینترست چیست

با آموزش پینترست چیست می توان به داده های تحلیلی و آنالیزگری این شبکه اجتماعی دست یافت. جالب است بدانید که پینترست ابزارهای تحلیلی رایگانی را در اختیار کاربران قرار می دهد که با استفاده از آن می توانید تمامی استراتژی های مورد نظر را بهینه سازی کنید. با بکار گیری ابزار Pinterest Analytics می توان به پین های مورد علاقه و پر بازدید کاربر دست یافت. شاید بخواهید اطلاعاتی درباره تعداد پین های بازدید شده در نسخه موبایل یا کامپیوتر دریافت کنید، این ابزار به شما کمک می کند  تا به ارتباط درون پینترست در نسخه موبایلی یا نسخه مخصوص کامپیوتر پی ببرید.

در آموزش پینترست یاد می گیرید که با ابزار Pinterest Analytics به سوال کدام پین ها در پینترست بیشترین بازدید را دارند؟ پاسخ دهید. البته ابزارهای دیگری نیز وجود دارد که با مشورت با کارشناسانی همچون تیم دیجیتال مارکتینگ رزسا می توانید با آن ها آشنا شوید. با این ابزار انالیزگری می توان عملکرد پین ها را بررسی کرد و از آنچه مشتری به دنبال آن است، آگاه شد.

نوشتن محتوای یونیک، ناب و جذاب را نادیده نگیرید، اگر به بهینه سازی محتوا نیاز دارید، آن را فراموش نکنید.  با تحلیل پست ها نیز می توان با خواسته های مخاطبان آشنا شد و اطلاعات ارزشمندی درباره مخاطبان خودتان کسب کرد. شاید بپرسید چگونه می توان به این ابزار دسترسی پیدا کرد؟ تنها کافی است وارد حساب کاربری شده و روی گزینه Analytics در گوشه بالا و سمت چپ و سپس روی Overview  کلیک کنید. در آموزش پینترست چیست وقت آن رسیده که Link clicks را پیدا کرده و روی آن کلیک نمایید.

حالا گزینه فیلترینگ را روی Content-Type = Organic  یا Claimed Accounts = Your URL  تنظیم کنید. در این بخش نتایجی می بینید که تا به حال به آن ها دسترسی نداشته اید. با کسب اطلاعاتی همچون نمای کلی از انواع محتوا، اینفوگرافی، موضوع و پست های تصویری و اینکه کدام پین بیشترین بازدید را دارد، می توانید یک استراتژی برای بهبود کسب و کار تدوین کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر کاردان سئو مقاله آموزش فروش در اینستاگرام را پیشنهاد می کند.

سخن آخر

با آموزش برنامه پینترست چیست می توانید به کسب و کار خود رونق دهید و با نیاز مخاطبین بیش از قبل آشنا شوید زیرا در این شبکه اجتماعی مردم به دنبال علایق و نیازهای روزمره خود هستند. با آموزش برنامه پینترست چیست از یک مجموعه ای حرفه ای همچون کاردان سئو می توان به یک متخصص در این حوزه تبدیل شد.

چقدر مطلب براتون مفید بوده؟

با ستاره به ما امتیاز بدید.

بیشترین امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات: 0

بدون هیچ امتیازی البته شما الان امتیاز میدی! میدونم.

پیمان تنگستانی
پیمان تنگستانی
هزاران کلیدواژه در گوگل جستجو کردم تا یاد بگیرم و این جستجو ها همچنان ادامه دارد...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات کاردان سئو