کاردان سئو

فروش آنلاین محصولات - کاردان سئو

چطور محصولاتم را آنلاین بفروشم؟ (سایت اینترنتی)

آخرین بروزرسانی: 17 بهمن 1402 @ 12:03 قبل از ظهر
فهرست محتوا
0
(0)

احتمالاً دیده‌اید سایر رقبا به‌دلیل حضور در فضای آنلاین، توانسته‌اند فروش خود را افزایش دهند؛ بنابراین شما هم تصمیم گرفته‌اید از این قافله عقب نمانید. شاید هم تصمیم گرفته‌اید به‌جای راه‌اندازی مغازه و فرار از هزینه‌های سرسام‌آور آن، به‌ سراغ فروش آنلاین بروید. در هر ۲ حالت، جای خوبی آمده‌اید چون قرار است به سؤالاتی مثل چگونه محصولات خانگی را بفروشیم، چطور خدمات خود را آنلاین عرضه کنیم و البته سؤال اصلی چگونه محصولات خود را در اینترنت بفروشیم، پاسخ دهیم.

فروش آنلاین محصولات اینترنتی - کاردان سئو

4 روش فروش آنلاین محصولات و خدمات

برای فروش محصولات در اینترنت، راه‌‌های مختلفی وجود دارند که هرکدام فواید و معایب خود را دارند. در این بخش، روش‌هایی را بررسی می‌کنیم که طبق تجربه و مشاهدات نتیجهٔ خوبی به دنبال دارند.

فروش بدون سایت اینترنتی

ساخت و نگهداری سایت و فعالیت مستمر در شبکه‌های اجتماعی کار خیلی ساده‌ای نیست! حداقل کاری نیست که همۀ افراد جامعه از پس آن بربیایند. به همین خاطر، خیلی‌ها فکر می‌کنند باید عطای حضور در اینترنت را به لقایش ببخشند

نکته: شما می‌توانید غرفه‌ای در دیجی‌کالا بسازید و محصولات خود را آنجا بفروشید. مثل همان کاری که مه‌پویا انجام داده است.

ولی این تنها جواب چگونه محصولات خود را در اینترنت بفروشیم، نیست!‌ بلکه راهی کم‌هزینه، آسان و خالی از ریسک است که برای کسانی مناسب است که حوصلهٔ ساخت و نگهداری سایت فروشگاهی یا مدیریت اکانت اینستاگرام را ندارند.

فروش آنلاین با ساخت سایت اینترنتی

برای انجام این کار، یعنی ساخت سایت، ۳ روش پیش روی شما وجود دارد که هرکدام برای کاربردی خاص مناسب هستند:

طراحی سایت با کدنویسی توسط دولوپر

اگر قرار است سایتی بزرگ با کلی محصول و حجم بالایی از بازدیدکننده داشته باشید، بهتر است از همان ابتدا طراحی آن را به برنامه‌نویس‌ها بسپارید تا سایتتان را دقیقاً مطابق با نیاز شما بالا بیاورند.

اگر می‌خواهید هزینه نکنید و خودتان فروشگاه را مدیریت کنید، بهتر است سراغ روش بعدی بروید؛ چراکه شما برای مدیریت و نگهداری سایت به تیمی نیاز خواهید داشت که در این زمینه دانش فنی دارد.

به همین دلیل است که هزینهٔ طراحی سایت از این طریق گران‌تر است و بیشتر برای فروشگاه‌هایی مناسب است که می‌خواهند در سطح گسترده و با محصولات متنوع کار کنند.

اگر کسب‌وکار کوچکی با تعداد مشخصی محصول دارید، بهتر است سراغ روش دوم بروید

طراحی سایت با وردپرس

روش دیگری که می‌توانید سراغش بروید، طراحی سایت با CMSها است! به‌خصوص وردپرس که پرطرفدارترین سیستم مدیریت محتوا در کل اینترنت است.

CMSها به این منظور ایجاد شدند که کار ساخت سایت را راحت کنند. با کمک این ابزارها، دیگر فقط برنامه‌نویس‌ها نیستند که می‌توانند سایت طراحی کنند. هرکس با دانش حداقلی هم می‌تواند چیزی را که می‌خواهد، طراحی کند و بالا بیاورد. خدمات سئو وردپرس حتما شما را به فروش آنلاین محصولات یاری می رساند.

نکته: شما می‌توانید در سایت فروشگاهی هم محصولات فیزیکی (مثل کفش، محصولات خانگی و…) بفروشید و هم محصولات دانلودی (مثل دوره، ایبوک و…).

طراحی سایت با فروشگاه سازها

همۀ کارها، از جمله خرید دامنه و هاست به‌صورت خودکار توسط فروشگاه‌سازها مثل پرتال انجام می‌شود و شما فقط باید مطابق دستور‌العمل‌های موجود عمل کنید.

فروش اینترنتی محصولات در شبکه‌های اجتماعی

اجازه دهید این قسمت را با یک آمار حیرت‌انگیز از شبکه‌های اجتماعی شروع کنیم. با استناد به سایت Smart insights از کل جمعیت جهان، ۵۹ درصد از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند! بنابراین، طبیعی است که این شبکه‌ها، کانالی بسیار مناسب برای فروش سریع محصولات شما باشند.

استفاده از این پلتفرم‌ها به‌منظور فروش، از چند طریق ممکن است. در ادامه چگونگی فروش اینترنتی از طریق اینستاگرام را با هم بررسی می‌کنیم:

اولین راه همانی است که همه‌مان روزانه بارها با آن برخورد می‌کنیم. اینستاگرام را در نظر بگیرید، صفحاتی که برای کسب‌وکارها ایجاد می‌شوند و در همان اینستاگرام به فروش محصول اقدام می‌کنند. به این شکل که عکس محصولات یا شرح خدمات در صفحه قرار می‌گیرد و مخاطب در صورت تمایل می‌تواند با صاحب صفحه جهت تهیه محصول یا برخورداری از خدمت تماس بگیرد.

 فروش اینترنتی با مارکت پلیس

دیجی‌کالا یکی از شناخته‌شده‌ترین مارکت‌پلیس‌های ایرانی است. این پلتفرم علاوه‌ بر محصولاتی که متعلق به خودش است، بسیاری از محصولات را به کمک تأمین‌کنندگانی که با آن‌ها قراداد دارد به دست مشتری می‌رساند.

فروش اینترنتی محصولات از طریق فروم

فروم‌های اینترنتی، مکان‌هایی هستند که کاربران گرد هم می‌آیند و استفاده از آن‌ها جزو کارآمدترین روش‌های فروش کالا است. در فروم‌ها، کاربران راجع‌ به موضوعات مختلفی به بحث و تبادل نظر می‌پردازند. گسترۀ موضوعات می‌تواند از شیر مرغ باشد تا جان آدمیزاد.

استفاده از دیوار و شیپور برای فروش آنلاین

پلتفرم‌های واسطه مثل دیوار و شیپور، کانال‌های بسیار مناسبی برای فروش اینترنتی محصولات به‌شمار می‌آیند. این پلتفرم‌ها ایجاد شدند که مکانی برای فروش کالای دست‌دوم باشند؛ ولی پس از مدتی، فروشگاه‌ها هم به استفاده از آن‌ها روی آوردند.

فروش آنلاین با ترب و ایمالز

سایت‌هایی مثل ترب و ایمالز قیمت‌های مختلف فروشندگان را روی میز می‌گذارند و می‌توانید ارزان‌ترین ارائه‌دهندۀ محصول موردنظر خود را پیدا کنید.

از آنجایی که همه دوست دارند با کمترین هزینۀ ممکن به خواستۀ خود برسند، کاربران اقبال زیادی به این شکل پلتفرم‌ها نشان دادند؛ بنابراین، ناگفته پیداست که حضور کسب‌وکارها در این پلتفرم‌ها، می‌تواند کانال بسیار پردرآمدی برای فروش اینترنتی محصولات باشد.

کاردان سئو برای شما عزیزان پیشنهادی دارد که اگر قصد دارید خودتان مدیر کسب و کار شوید و فروش اینترنتی خودتان را داشته باشید حتما مقاله بهترین کالا برای فروش اینترنتی در سال 1403 را مطالعه کنید.

۷ نکته برای افزایش فروش آنلاین محصولات

۱. بازار و مشتری خودتان را بشناسید

۲. مزیت رقابتی داشته باشید

۳. تبلیغات مستمر و بهینه را فراموش نکنید

۴. محتوای لازم تولید کنید

۵. صبور باشید

۶. از استراتژی قیمت‌گذاری درست استفاده کنید

۷. فرایند پرداخت و ارسال کالا مشخص و واضح باشد

 

بهترین راه برای فروش اینترنتی کدام است؟

اجازه دهید در یک کلمه پاسختان را بدهیم: سایت!

اگر یادتان باشد، گفتیم سایت ساختن از ۳ روش ممکن است. طراحی توسط دولوپرها، ساخت با CMSهایی مثل وردپرس و استفاده از سایت‌سازها. هیچ فرقی نمی‌کند از کدام روش استفاده می‌کنید، توصیه ما این است که برای کسب‌وکارتان سایت بسازید تا پایگاهی قوی برای حضور آنلاینتان ایجاد کنید.

از مهم‌ترین مزایای داشتن سایت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایمنی بالا
  • در دسترس بودن
  • اجرای مؤثرتر تبلیغات
  • تسهیل فرایند خرید برای کاربر
  • تسهیل بازاریابی

نتیجه گیری در فروش آنلاین محصولات

وقتی با حضور فعال در اینترنت می‌توان سودآوری را چندبرابر کرد، عدم برنامه‌ریزی برای انجام این کار چه توجیهی دارد؟ از طرفی، فروش آنلاین یک راه مناسب برای کسب درآمد است که می‌توانید به‌عنوان شغلی پردرآمد به آن نگاه کنید.

در این مقاله دیدیم که چگونه محصولات خود را در اینترنت بفروشیم که خلاصهٔ آن عبارت‌ است از:

۱. فروش بدون سایت و اکانت در شبکه‌های اجتماعی

۲. فروش از طریق سایت

۳. فروش در شبکه‌های اجتماعی

۴. فروش در مارکت‌پلیس

۵. فروش در فروم‌های اینترنتی

۶. فروش در اپلیکیشن‌های واسطه مثل دیوار

۷. فروش در ترب و ایمالز

علاوه‌ بر این‌ها، نکاتی را گفتیم که شما را در این مسیر یاری خواهند کرد. شما چه فکر می‌کنید؟ به نظرتان بهترین روش برای فروش اینترنتی محصولات چیست؟ در قسمت نظرات برایمان بنویسید.

چقدر مطلب براتون مفید بوده؟

با ستاره به ما امتیاز بدید.

بیشترین امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات: 0

بدون هیچ امتیازی البته شما الان امتیاز میدی! میدونم.

پیمان تنگستانی
پیمان تنگستانی
هزاران کلیدواژه در گوگل جستجو کردم تا یاد بگیرم و این جستجو ها همچنان ادامه دارد...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات کاردان سئو