کاردان سئو

لینک فالو و نوفالو - کاردان سئو

تفاوت لینک فالو و نوفالو چیست؟ + آموزش انوع لینک (Nofollow)

آخرین بروزرسانی: 16 بهمن 1402 @ 7:49 بعد از ظهر
فهرست محتوا
0
(0)

یکی از اجزای کلیدی و مهم در بهینه سازی وب سایت ها لینکسازیه که توسط گوگل لینک فالو و نوفالو شناخته شده است و همین موضوع اهمیت آن را در بین سئوکارها بیشتر می کند اما با سند استراتژی لینکسازی اصولی باید این کار انجام شود که ما در کاردان سئو سعی کردیم که در مورد تفاوت لینک فالو و نوفالو چیست را برای شما در این پست آموزشی به صورت کامل برای شما مطرح کنیم تا با تمام جنبه های آن آشنا شوید.

انواع لینک

ما کلا دو نوع لینک فالو (follow) و نوفالو (Nofollow) داریم که به ترتیب با آنها آشنا می شویم:

لینک فالو یا دوفالو (Dofollow)

در واقع این نوع لینکسازی به این معنی است که به ربات های گوگل دستور می دهد که اگر در یک صفحه لینک های که تگ فالو وجود دارند را دنبال کن و اعتبار به آن لینک ها می دهد که این موضوع در بحث آموزش نوشتن رپورتاژ آگهی به صورت کامل مطرح می شود. همچنین در بحث خدمات سئو خارجی offpage-seo می توان موضوعات جدید و مرتبط با ساخت لینک فالو و نوفالو را بررسی کنید.

لینک های فالو مانند کد HTML زیر حاوی هیچ اتریبیوت خاصی نیستند و به طور پیشفرض لینک فالو در نظر گرفته میشود.

<a href=”URL” rel=”follow”>Link text</a>

همچنین در چه مواقعی در رپورتاژ ها ما لینک های فالو یا نوفالو داشته باشیم که همین موضوعات باعث چالش برانگیز شدن بحث رپورتاژ آگهی می شود که اگر به یک شکل یک نواخت لینکسازی خارجی داشته باشیم گوگل متوجه دست داشتن ما در این کار می شود و نباید این اتفاق بیافتد و باید کاملا طبیعی باشد.

توجه کنید!! برای کسب درآمد دلاری در ایران میتوانید دراپ شیپینگ داشته باشید البته قبل از آن به شما پیشنهاد می کنیم که حتما مقاله دراپ شیپینگ را مطالعه کنید.

لینک نوفالو - کاردان سئو

لینک نوفالو (Nofollow)

لینک های نوفالو لینک های هستند که به ربات های موتور جستجو گوگل دستور می دهد که این نوع لینک ها را دنبال نکند و این نوع لینکسازی در مواقعی کاربرد دارد که نمی خواهید لینک شما را به عنوان تایید کننده گوگل بشناسد یا تاثیری در رتبه بندی در نتایج داشته باشد.

به عنوان مثال در شما یک سایت شخصی دارید که میخواهید به یک سایت لینک بدهید ولی شما آن سایت را نه تایید و نه رد می کنید در نتیجه در این مواقع شما نوع لینک را نو فالو قرار می دهید.

نکته: در واقع وجه تمایز لینک nofollow و dofollow ، تنها در عبارت “rel=”nofollow است و در صورت عدم استفاده از این عبارت، لینک شما تبدیل به یک لینک فالو خواهد شد.

<a href=”URL” rel=”nofollow”>Link text</a>

چه زمانی از لینک فالو استفاده کنیم

زمانی که به محتوای باارزش لینک می دهیم

اعتبار به یک صفحه انتقال داده شود

در صورت تبلغات یا همکاری در تبلیغات

چه زمانی از لینک نوفالو استفاده کنیم

قصد لینک خارجی به یک سایت

تبادل لینک با سایت رقبا

کنترل دقیق بر روی لینک

رعایت چند نکته در لینکسازی خارجی (رپورتاژآگهی)

  • توازن میان لینک های فالو و نوفالو

در بحث لینکسازی خارجی حتما باید یک توازن مناسبی در ایجاد ساخت لینک فالو و نوفالو رعایت شود تا گوگل به فرایند لینکسازی سایت شک نکند و همه چیز طبیعی باشد. ما به شمما پیشنهاد می کنیم که مقاله افزایش بازدید گوگل را حتما از سایت کاردان سئو مطالعه فرمایید.

  • براساس محتوا و ارتباط معنایی

هنگام تبادل  لینک در سایت ها حتما باید به این نکته توجه کنید که موضوع سایت با موضوع محتوای شما ارتباط معنای داشته باشد که از نظر الگوریتم های گوگل زمانی که بررسی می شود مشکلی به وجود نیاد و انتقال اعتبار برای لینک ها به راحتی شکل بگیرد.

  • استراتژی لینکسازی

استراتژی لینکسازی یکی از مباحث مهمی است که در اجرای فرایند سئو سایت باید طبق برنامه انجام شود تا در زمان طولانی مدت سایت به ترافیک، اعتبار و رتبه مورد نظر در نتایج گوگل برسد.

  • توجه به الگوریتم های موتور جستجو گوگل

باتوجه به آپدیت های مدام الگوریتم های گوگل باید خیلی بادقت لینگسازی صورت گیرد تا با بروزرسانی الگوریتم های گوگل مشکلی برای سایت پیش نیاد که اگر لینکسازی های غیر طبیعی و به صورت سئو سیاه سایت خدمات سئو سایت صورت گیرد قطعا گوگل آن سایت را جریمه می کند و از صفحه نتایج گوگل حذف می شود.

سخن پایانی در مورد لینک فالو و نو فالو

باتوجه به توضیحاتی که در مورد لینک فالو و نوفالو در بحث سئو خارجی آموختید متوجه شدید که چقدر اهمیت دارد و اگر به درستی و با استراتژی این موضوع را در سایت رعایت کنید موجب افزایش اعتبار سایت و بهبود رتبه در نتایج گوگل شوید و همچنین موضوعی که خیلی در این بین مهم هست و باید برای گرفتن لینک از سایت های رقبت دقت کنید.

موضوع دامین آتوریتی آن سایت است که اگر از اعتبار بالای برخوردار باشد قطعا موجب افزایش رتبه و تاثیر بسزای برای سایت شما خواهد داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله دامین آتوریتی چیست را بخوانید. در نتیجه استراتژی صحیح در ایجاد لینک‌ها و انتخاب نوع لینک مناسب با توجه به هدف وب‌سایت، کلید حیاتی برای کسب موفقیت در نتایج صفحه گوگل نسبت به رقبا می‌باشد.

چقدر مطلب براتون مفید بوده؟

با ستاره به ما امتیاز بدید.

بیشترین امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات: 0

بدون هیچ امتیازی البته شما الان امتیاز میدی! میدونم.

پیمان تنگستانی
پیمان تنگستانی
هزاران کلیدواژه در گوگل جستجو کردم تا یاد بگیرم و این جستجو ها همچنان ادامه دارد...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات کاردان سئو