کاردان سئو

ahrefs

ahrefs چیست؟ آموزش ابزار ahrefs” همراه تکنیک شگفت انگیزSEO

آخرین بروزرسانی: 14 اسفند 1402 @ 1:21 بعد از ظهر
فهرست محتوا
0
(0)

ما در این مقاله می خواهیم شما را با نکات جدید آشنا کنیم. به همین منظور، فرآیند سئو سایت و ترفندهای بهینه سازی را به شما در آموزش سئو در اصفهان به صورت کامل توضیح داده ایم. پس با ما همراه باشید. برای درک بهتر سئو به شما پیشنهاد میکنیم ابتدا با مفهوم سئو سایت آشنا شوید، بدین منظور پیشنهاد می کنیم مقاله ی “سئو چیست” را مطالعه فرمایید.

سئو کلاه خاکستری یک روش بسیار بینا بین در پیاده سازی مراحل سئو سایت است که در ایران این  روش بسیار جواب می دهد و اکثر کاردان سئو از این روش استفاده می کنند.

دقت داشته باشید که در قالب پروژه های سئو که به صورت سئو کلاه خاکستری انجام می شود نتایج بسیار خوبی را به همراه دارد البته با خدمات سئو در شاهین شهر که در کاردان سئو انجام می شود در صورت تمایل می توان برای دریافت خدمات به بخش خدمات سئو محلی مرجعه کرد.

یکی از ابزارهای آنالیز سایت، ahrefs است که با استفاده از می توان در موتورهای جستجوی گوگل رتبه خوبی گرفت. اکثر کسب و کارها به دنبال فروش بیشتر و بدست آوردن درآمد بالا هستند، پس بررسی و تحلیل سایت ها و شرکت های رقیب با ahrefs می تواند قدمی مثبت در پیشبرد اهداف آن ها باشد. شاید با خود بگویید کار با این ابزار به دلیل تنوع بخش ها، دشوار است اما اگر برای یادگیری آن پشتکار داشته باشید و مقالات تخصصی و ترجمه شده نظیر این مطلب در سایت تخصصی کاردان سئو را بخوانید، بر تمام مطالب مشرف خواهید شد. در این مقاله قصد داریم به بیان مسائلی نظیر Site Explorer، ابزار تحقیق ترافیک ارگانیک، ابزارهای تحقیق و آنالیز کلمات کلیدی، Content Explorer، ابزار بررسی بک لینک و Keyword Explorer و سایر بخش ها بپردازیم، با ما همراه باشید.

Ahref چیست؟

ahrefs

Ahrefs یکی از ابزارهای مورد استفاده در صنعت سئو و دیجیتال مارکتینگ است. هدف این ابزار پیوند دادن تجزیه و تحلیل وب سایت های شخصی و شرکتی می باشد. با کمک آن می توانید تمام اطلاعات حیاتی در مورد بک لینک ها را جمع آوری کنید و در عین حال پارامترهای وب سایت و کیفیت لینک ها را بسنجید.

همان طور که می دانید سئو به عنوان اصلی ترین بخش و معیار سایت در چند سال گذشته دچار تغییر و تحول شده است. از این رو متخصصان و کارشناسان سئو توانستند فعالیت های خود را توسعه دهند و پروژه های بیشتری را انجام دهند. کار با ابزار Ahrefs به شما این امکان را می دهد که بر کیفیت کار بیفزایید. درست است که کمیت مهم است اما کیفیت و تسلط بر کل ابزار در اولویت قرار می گیرد. اگر بخواهید این ابزار را به شکلی ساده تعریف کنید، می توان گفت که Ahrefs یک جست و جو گر بازگشت لینک است. اگر با بحث لینک سازی یا همان لینک بیلدینگ آشنا باشید، می دانید که برای بک لینک ها و بررسی رپورتاژ ها به ابزاری نیاز است تا با استفاده از آن بتوان سایت های رقیب را شناسایی کرد و از آن ها برای پیشبرد اهداف سئو و بهینه سازی محتوا بهره گرفت.

در واقع دانستن اینکه چه کسی به بزرگترین سایت های صنعت همرده و مرتبط با شما لینک می دهد می تواند اولین گام در ایجاد لینک های با کیفیت برای کسب و کار اینترنتی شما باشد. کار با این ابزار بسیار تخصصی است و آگاهی از آن شما را چند پله جلوتر از رقیبتان می برد. با Ahrefs به کلمه هایی دسترسی پیدا می کنید که کمتر کسی از آن ها استفاده کرده است. اگر به تازگی در این حرفه وارد شده اید به آموزش سئو نیاز دارید و باید از مجموعه هایی نظیر سایت تخصصی  کاردان سئو برای یادگیری این ابزار تخصصی و حرفه ای کمک بگیرید تا مسیر درست را طی کرده باشید.

خدمات سئو محلی آنالیز همراه با ابزار ahrefs توسط کاردان سئو

خدمات سئو محلی توسط کاردان سئو اجرا می شود چراکه با متخصصان حرفه ی همکاری می کند و همین امر باعث تضمین رتبه و کیفیت کار ما می شود ابزار ahrefs بسیار کاربردی و حیاتی برای تمامی سئوکاران شناخته شده است چونکه با این ابزار می توان تمامی رقبا را آنالیز کرد و بهترین نتیجه را برای استراتژی سایت طراحی کرد حالا ما خدمات سئو محلی را برای شما به صورت کامل با این ابزار اچرفز آموزش می دهیم.

آشنایی با کاربردهای Ahrefs

Ahrefs در ده سال اخیر تغییرات زیادی در سئو و حوزه بهینه سازی سایت ایجاد کرده است. با این ابزار می توان بک لینک های داده شده در سایت خود و رقیب را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار داد. این ابزار جذاب دارای کاربردهای بیشماری است که در این بخش قصد داریم آن ها را بیان کنیم. یکی از مهمترین و اصلی ترین کاربرد ها، بررسی کامل نتایج جست و جوی گوگل است که با استفاده از آن می توان فهمید که سایت رقیب روی چه کلماتی کار کرده و آن ها را مورد هدف قرار داده است. از طرفی رپورتاژ ها روی چه سایت ها و با چه اعتباری انتشار یافته است. ابزار Ahrefs اطلاعات دقیقی را درباره لینک‌ های جدید و تحقیق لینک ‌های رقیب به سئو کار می دهد.

در گذشته اغلب سئوکاران به دنبال ابزار دقیقی برای پیدا کردن کلمات کلیدی سایت های رقیب و پر طرفدار بودند، اما پس از راه اندازی Ahrefs مشکل آن ها رفع شد. در صورتی که حساب کاربری را به ماهیانه خریداری کنند، اکانت فعال خواهد ماند و هشدارهای کلمات کلیدی هرروز به ایمیل شما ارسال می گردد.

با استفاده از این ابزار، اطلاعات دقیق و عظیمی درباره شبکه های اجتماعی تخصصی نظیر Facebook ، Twitter و Linkedin در اختیار فرد قرار می گیرد. از طرفی پیشنهاد می شود کارشناس سئو نسبت به آموزش لینکدین، آموزش فیسبوک و آموزش توییتر اقدام کند.

پیشنهادی: برای آموزش سئو می توانید به صفحه آموزش سئو در اصفهان مراجعه کرده و اطلاعات تکمیلی را بخوانید.

یکی دیگر از مهمترین کاربردها، بوجود آمدن چشم انداز و دید بهتری نسبت به موضوعات مهم سایت های رقیب است. با استفاده از این ابزار می توانید تعداد بک لینک ها، UR  و DR را در هر سایت مشاهده کنید. به عنوان مثال برای انتشار رپورتاژ نیاز دارید به رتبه سایت های بزرگ در حوزه کاری مرتبط دسترسی پیدا کنید، Ahrefs کار شما را راحت کرده است، تنها کافی است URL سایت را قسمت بالا وارد کنید و به اطلاعات عظیمی دست پیدا کنید.

پیشنهادی: همچنین برای پیدا کردن کلمات کلیدی LSI می توانید از این ابزار استفاده کنید که برای اطلاعات بیشتر میتوانید این مقاله را مطالعه فرمایید.

شاید بپرسید این ابزار برای چه نوع کارهایی مناسب است؟ اگر بتازگی کسب و کار خود را راه اندازی کرده اید و قصد دارید SEO سایت را شخصا به عهده بگیرید، باید کار با این ابزار سئو را یاد بگیرید. به علاوه آژانس های تبلیغاتی و سئو برای بررسی رقبا و پیشبرد اهداف خود به Ahref نیاز دارند. این افراد برای چیدن و تدوین استراتژی سایت و محتوا یا مدیریت چندین سایت در کنار هم به این ابزار نیاز دارند به همین دلیل باید از آن استفاده کنند.

آشنایی با اصطلاحات رایج  Ahrefs

برای اینکه آموزش ahrefs را کامل کنید، باید اصطلاحات رایج آن را فرا بگیرید. در صورتی که عبارات تخصصی را بشناسید و نحوه کار با آن را یاد بگیرید، قادر خواهید بود سایت رقبا را بررسی، تجزیه و تحلیل کنید و از آن ها به نفع خود استفاده نمایید.

  • رتبه بندی یا همان UR :   URL ها همان پیوند ها و لینک هایی هستند که کاربران از طریق آن ها می توانند از این صفحه به صفحه دیگری بروند. از طرفی بررسی رتبه بندی یا همان  UR از طریق  Ahrefs صورت می گیرد زیرا این ابزار به کمیت و کیفیت پیوندها به یک URL معین اشاره می کنند. می توان گفت که UR مخفف عبارت URL Rating است. این نمره از 100 است که هر سایتی عدد بالاتری از گوگل دریافت کند، قوی تر است.
  • رتبه ‌بندی دامنه همان Domain Rating (DR) است. رتبه بندی دامنه به این صورت است که از صفر تا 100 شناسایی می شود. هر چه این عدد بیشتر باشد رتبه دامنه بیشتر خواهد بود. هر چقدر گوگل به سایت شما اعتماد داشته باشد، رتبه بندی بهتری به دامنه می دهد.
  • Anchors: انکر ها همان لنگر ها هستند که در محتوا یافت می شوند. دقیقا همان عبارتی که به آن لینک داده می شود، انکر تکست است. این بخش در واقع همان قسمتی است که کاربر مشاهده و روی آن کلیک می کند.
  • بک لینک ها: تعداد لینک هایی که به یک URL اشاره می کنند را بک لینک می گویند. در واقع این نوع از لینک باید از سایت هایی با اعتبار بالا گرفته شود.
  • صفحه ارجاع یا Referring Page: تعداد صفحاتی که یک لینک به یک URL اشاره می کند. یک صفحه می تواند چندین لینک داشته باشد.
  • دامنه‌ های ارجاع ‌دهنده یا Referring Domains: تعداد دامنه ‌های منحصربه ‌فرد در سایت به پیوندی اصلی URL اشاره می‌ کند. یک دامنه می تواند چندین صفحه ارجاع دهنده و بک لینک داشته باشد.
  • Ahrefs Rank: این عدد نشان دهنده رتبه کلی سایت شما در میان سایت ها در میان جهان است. هر چقدر این عدد کمتر باشد، بهتر است.
  • Fresh Index/Live Index: جدید ترین ویژگی که Ahrefs به این ابزار اضافه کرده، این قسمت اطلاعات کاملی را از وبلاگ و لینک های کروال شده و مرده به سئوکار می دهد.

مزایای استفاده از ابزار Ahrefs

Ahrefs نیز مانند سایر ابزارهای سئو مزیت هایی در بردارد که برای کار باید با آن ها آشنا شوید. یکی از نکاتی که تعداد بیشماری از کسب و کارها به آن توجه می کنند، بهینه سازی سایت است که از طریق کار با آن تجزیه و تحلیل وب سایت رقیب تخصصی تر انجام می شود. با تحلیل سایت های رقیب می توانید به نیازهای  کاربر دسترسی پیدا کنید و بر اساس آن ها مواردی نظیر محتوا، طراحی سایت و گرافیک را تغییر دهید. زیرا هدف اصلی کسب و کارهای اینترنتی، فروش به تعداد کاربر بیشتر و افزایش درآمد است. به همین دلیل مدیران سایت تلاش می کنند تمام اقدامات را با توجه به سلیقه کاربر و بالا بودن میزان جست و جو توسط آن ها انجام دهند. همچنین می توان اضافه کرد Ahrefs به شما این امکان را می دهد که محتوای برتر رقیبان را مشاهده کنید.

نکته ای که توجه به آن خالی از لطف نیست، در ارتباط با بررسی رتبه سایت در گوگل، بک لینک ها و کلمات کلیدی می باشد. به عنوان مثال شما برای بهبود وضعیت رتبه سایت خود، رپورتاژ رفته اید یا از فروم ها برای لینک سازی خارجی استفاده کرده اید، بنابراین برای اینکه تشخیص دهید این فعالیت ها در سایت شما اثر کرده یا نه؟ می توانید برای تحلیل لینک ها از Ahrefs استفاده کنید.

یکی از مهمترین مزیت ها این است که Ahrefs  به عنوان بانک اطلاعاتی بک لینک بزرگ در نظر گرفته می شود. همچنان دریافت اطلاعاتی نظیر PPC یا همان  (pay-per-click) و تبلیغات متنی پرداخت برای هر کلیک در این بخش اتفاق می افتد. امکان کار روی بخش Web Monitoring به منظور بررسی کلیه شرایط وب انجام می گیرد. برای بررسی کامل این ابزار به تیم متخصص و کارشناسی نظیر تیم آژانس دیجیتال مارکتینگ رزسا نیاز دارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های موجود در بخش تماس با ما وب سایت تماس حاصل فرمایید.

ابزار Ahrefs چگونه کار می کند؟

در این بخش به معرفی چند ابزار برای کار با Ahrefs می پردازیم. در هر صورت باید تشخیص دهید که کدام ابزار چه منفعتی برای شما دارد و می توان با آن رتبه سایت را افزایش داد.

Site Explorer

Site Explorer یکی ابزارهای قدرتمند Ahrefs است که در سه بخش Organic traffic research، Backlink checker، Paid traffic research خلاصه می شود. قسمت اول ترافیک ارگانیک است که به شما نشان می دهد استفاده از چه کلید واژه هایی به رتبه گیری بهتر کمک می کند. در بخش Site Explorer باید آدرس اینترنتی سایت را وارد کنید و با بررسی گزارش ها به ارزش سایت خود پی ببرید.

یکی دیگر از بخش های مهم این ابزار سئوی قدرتمند، چک کننده بک لینک است. با قرار دادن آدرس اینترنتی در سایت اکسپلورر، می توانید به تمامی بک لینک هایی که سایت رقیب دسترسی پیدا کنید. اگر محتوایی در سایتی با اعتبار بالا نظیر سایت های خبری و به عنوان رپرتاژ انتشار داده باشید، می توانید ایندکس سریع محتوا در گوگل را بررسی کنید. Paid traffic research بر اساس میزان تبلیغات انجام شده تصمیم می گیرد.

با ابزار اکسپلورر سایت Ahrefs قادر خواهید بود بک لینک های سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید. در این بخش می توانید عملکرد خود را با رقبا در کلمات کلیدی مورد نیاز بررسی کنید. از طرفی استفاده از ابزار Site Explorer برای درک بهتر کمپین سئو توصیه می شود.

Organic traffic research tool

ابزار تحقیق ترافیک ارگانیک یکی از مهمترین قسمت های Ahrefs است که در رتبه گیری بیشتر سایت به شما کمک می کند. با این ابزار در خواهید یافت که سایت های رقیب روی کدام کلمات کلیدی رتبه گرفته و در حال نوشتن محتوا هستند. همچنین خواهید دید که کسب و کار شما در مقایسه با رقبا چه رتبه ای دارند؟

اگر  برای پیشبرد اهداف کسب و کار اینترنتی خود از این ابزار تحقیقاتی استفاده می کنید، می توانید قدمی مثبت در راستای پیدا کردن کلمات کلیدی سودآور بردارید و با افزایش تعداد ورودی در سایت، فروش محصولات را بالا ببرید. با استفاده از تحقیق در سایت های رقیب، به سلیقه کاربران هدف دست خواهید یافت و محتوای خود را بر اساس آن بهینه خواهید کرد.

Backlink checker tool

ابزار بررسی بک لینک به شما کمک می کند تا سایت هایی که به رقبا لینک داده اند را پیدا کنید. با این ابزار در Ahrefs می توانید کیفیت تمامی بک لینک های یک سایت را مورد بررسی قرار دهید. با انجام این کار از رقبا پیشی خواهید گرفت.

Content Explorer

یکی از بخش هایی که با استفاده درست آن می توانید سایت خود را به موتورهای جست و جوی گوگل معرفی کنید و رتبه را افزایش دهید، محتوای یونیک و صحیح از نظر نگارشی و خوانایی است. ابزار Content Explorer به شما کمک می کند تا موضوعات را تجزیه و تحلیل کرده تا محبوب ترین آن ها را پیدا کنید. این ابزار می تواند تاثیر گذاری مثبتی در بهبود وضعیت کمپین بازاریابی محتوایی داشته باشد.

Keyword Explorer

همان طور که می دانید کلمات کلیدی بخش مهمی از سئو هستند و برای بررسی آن ها باید یک استراتژی و تحقیق اساسی داشته باشید. ابزار کاوشگر کلمات کلیدی در Ahrefs  به شما کمک می کند کلمات کلیدی مرتبط را برای کمپین خود پیدا کنید.

Rank Tracker

Rank Tracker   یکی از مهمترین قسمت ها در این ابزار قدرتمند سئو است که رتبه گوگل را در دسکتاپ و موبایل تجزیه و تحلیل می کند. هدف اصلی سئو بهبود رتبه سایت برای رسیدن به ترافیک ارزشمند تر است، بنابراین اینکه در چه مدت زمانی به چه رتبه ای می رسید، از اهمیت بالایی برخوردار است. با استفاده از  Rank Tracker   خواهید فهمید که چه تعداد کلیک از ترافیک ارگانیک روی وب سایت شما می آید. برای بهبود این روند تنها کافی است URL های رقبا را فهرست کرده و از روند پیشرفت آن ها ایده بگیرید.

Site Audit

زمانی که در حال اجرای کمپین سئو و بازاریابی محتوایی هستید، ممکن است با مشکلات و خطاهایی در طول مسیر روبرو شوید. با استفاده از ابزار حسابرسی در Ahrefs، نیازی نیست که به طور مداوم سایت خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به خوبی کار می کند. در واقع با استفاده از Site Audit مشکلات بررسی و در صورت نیاز توسط سئو کار رفع خواهد شد.

سخن آخر

Ahrefs یکی از مهمترین و اصلی ترین ابزار های مورد نیاز یک سئو کار است. برای اینکه بتوانید سایت های رقیب را تجزیه و تحلیل کنید و از آن ها در راستای پیشبرد اهداف شرکت و مالی استفاده نمایید، پیشنهاد می کنیم کار با ابزار Ahrefs را یاد بگیرید و مقاله های فارسی و انگلیسی بسیاری را درباره آن بخوانید. آژانس دیجیتال مارکتینگ رزسا بر آن است تا نکات تخصصی درباره این ابزار حرفه ای را در اختیار شما قرار دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر تنها کافی است با شماره های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید تا توسط مشاورین هدایت شوید.

این مقاله در سایت کاردان سئو تهیه و تولید شده است. همچنین اگر پیشنهاداتی در جهت کیفیت و موضوعات مقالات داشته باشید می توانید خیلی راحت در بخش ارسال نظرات پیشنهادات خود را برای ارسال نمایید. همچنین اگر قصد دارید که به صورت تخصصی یادگیری سئو سایت را در برنامه داشته باشید این نوید را به شما می دهیم که برای درک بیشتر این مفهوم و آشنایی با استانداردها و تکنیک های حرفه ای سئو با ما در آموزش سئو اصفهان همراه باشید.

چقدر مطلب براتون مفید بوده؟

با ستاره به ما امتیاز بدید.

بیشترین امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات: 0

بدون هیچ امتیازی البته شما الان امتیاز میدی! میدونم.

پیمان تنگستانی
پیمان تنگستانی
هزاران کلیدواژه در گوگل جستجو کردم تا یاد بگیرم و این جستجو ها همچنان ادامه دارد...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات کاردان سئو