کاردان سئو

رپورتاژ آگهی چیست + تاثير گذاری برای رسيدن به صفحه 1 تضمينی

آخرین بروزرسانی: 19 بهمن 1402 @ 7:08 بعد از ظهر
فهرست محتوا

یکی از همین روزها درحال خواندن مطلبی بودم که نوشته بود، بهترین مدرس ایران کیست؟! مطلب را باز کردم، در یک سایت بی‌طرف بود؛ یک سایت خبری! حدودا 10 مدرس نام‌دار ایرانی را معرفی کرده بود و اگر درباره هر کدام 5 خط نوشته بود درباره یکی از آن‌ها حدودا 30 خط نوشته بود، پیش خودم گفتم ایول بالاخره یک مدرس خوب را پیدا کردم. یکی از دوره‌های آموزشی ایشان را خریدم و بعدا متوجه شدم آن مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده. اما رپورتاژ آگهی چیست و چقدر روی سئو سایت ما تاثیر دارد؟

رپورتاژآگهی چیزی نیست که جدید باشد، قبلا در روزنامه‌ها و مجلات شاهد آن بودیم و امروز در بستر اینترنت و باید بدانید آنقدر این نوع تبلیغات غیر مستقیم بوده که توجه مخاطبان را جلب و به خوبی اعتمادسازی می‌کند. الآن موقعیت آن است که یاد بگریم رپورتاژ آگهی بنویسیم.

بنابراین، لازم است که حتما درباره آن به خوبی اطلاعات داشته باشید و بدانید که باید به چه شیوه‌ای از پتانسیل‌های این نوع از بازاریابی محتوا بهره ببرید. رپورتاژه آگهی یکی از مهمترین و تاثیر گذارترین شیوه‌های بازاریابی دیجیتال و تبلیغات هدفمند است که امروزه درباره آن نظرهای متفاوتی مطرح می‌شود. اگر یادتان باشد در مقاله دیجیتال مارکتینگ درباره بازاریابی محتوایی صحبت کردیم، این موضوع دقیقا یکی از زیر مجموعه‌های حوزه بازاریابی محتوایی است.

با اینکه رپورتاژ یا ریپورتاژ در حال حاضر به شیوه‌ای متفاوت از گذشته تهیه و منتشر می‌شود اما روش جدیدی برای بازاریابی محتوایی نیست. با این حال، اهمیت رپورتاژ به اندازه‌ای است که هنوز هم بعد از گذشت مدت‌های زیاد، یکی از مهمترین و تاثیر گذارترین شیوه‌های تبلیغات و بازاریابی محسوب می‌شود. البته باید به این مساله نیز اشاره کنیم که به مرور زمان، ترفندهای تاثیر گذار بیشتری نیز برای آن طراحی شده است که استفاده از آن ترفندها، در نهایت باعث افزایش توجه و استقبال کاربر از محتوا می‌شوند.

رپورتاژ آگهی از گذشته تا به امروز

رپورتاژ آگهی از گذشته تا به امروز کاردان سئو

در گذشته مجله‌ها، روزنامه‌های خبری یا رسانه‌هایی که دارای بخش خبری بودند، با اختصاص دادن مطالبی درباره یک محصول یا یک خدمات، به شیوه‌ای غیر مستقیم او را تبلیغ می‌کردند. برای مثال:

اگر کارخانه ماشین سازی یک محصول جدید عرضه می‌کرد، روزنامه مورد نظر یک مقاله در خصوص محصول جدید شرکت خودروسازی می‌نوشت که حاوی اطلاعات خبری مهمی درباره آن ماشین جدید بود. به این شیوه که افراد از عرضه آن ماشین با خبر می‌شدند و علاوه براین، اگر در آن خبری که منتشر می‌شد، امکانات منحصر به فرد خودرو را با بیانی مشتاق کننده بیان می‌کردند نیز، تعداد زیادی از مردم متمایل می‌شدند که آن خودرو را تهیه کنند.

شاید برایتان جالب باشد که بگوییم در اکثر مواقع، شرکت‌های تولید کننده کالا یا موسسات ارائه دهنده خدمات، خودشان سفارش می‌دادند و درخواست می‌کردند که در یک رسانه خبری، درباره آن‌ها مقاله‌ای نوشته شود. به این قبیل مطالب و مقالاتی که درباره شرکت‌ها یا تولید کنندگان محصول و ارائه دهندگان خدمات منتشر می‌شود، به اصطلاح رپورتاژ آگهی گفته می‌شود.

با اینکه امروزه رپورتاژ‌های متعددی با سفارش اشخاص تهیه و منتشر می‌شوند اما کماکان این شیوه از بازاریابی تاثیر مثبتی دارند. زیرا چشم مخاطب با نام برند شما آشنا می‌شود و این تبلیغات می‌تواند ناخودآگاه مشتری را با نام برند شما عجین کند. به این ترتیب، در مواجه بعدی مشتری با محصول یا خدمات، بیشتر احتمال دارد که مشتریان محصول، خدمات یا برند شما را انتخاب کنند.

اگر دوست دارید با بازاریابی محتوا بیشتر آشنا شوید پیشنهاد می‌کنم مقاله بازاریابی محتوا را مطالعه کنید در آن چند ترفند برای نوشتن متون تبلیغاتی آموزش داده‌ام. جلوتر درباره رپروتاژ آگهی بیشتر و تخصصی‌صحبت می‌کنیم.

رپورتاژ آگهی چیست

رپورتاژ آگهی چیست یک مقاله خبری و تبلیغاتی است که محتوایی از محصولات، خدمات، برند و سایت شما نوشته می‌شود و در سایت‌های پربازدید منتشر می‌گردد. به‌این‌ترتیب مخاطبان این سایت با سایت و برند شما آشنا می‌شوند و به سایت شما سر می‌زنند. گاهی این یک لینک‌ها منجر به خرید نمی‌شود، ولی همین امر به‌نوعی باعث آشنایی بیشتر مخاطبان با برند شما می‌شود. پس باید متن این رپورتاژ آگهی طوری نوشته شود که در مخاطب احساس نیاز کند تا بخواهد روی سایت شما کلیک کند. ما به شما پیشنهاد می کنیم که مقاله ترفند های رپورتاژآگهی را برای انتشار آگهی حتما بخوانید.

ماهیت رپورتاژ یک تبلیغات است که به صورت خبری بیان می‌شود. این شیوه از تبلیغات، به نوعی به بازاریابی محتوایی می‌پردازد و محتوا یا محصول خاصی را تبلیغ می‌کند. رپورتاژ به طور معمول توسط سایت‌های خبری یا خبرنامه‌ها منتشر می‌شود. به زبان ساده‌تر، زمانی که شما یک رپورتاژ منتشر می‌کنید، یعنی اینکه از یک سایت با رَنک و جایگاه قوی در گوگل می‌خواهید که یک پست که حاوی اطلاعات و اخبار کسب‌وکار و محصول شما است را به صورت دائمی در سایت خود منتشر کند.

روش های بازاریابی از رپورتاژ - کاردان سئو

شما می‌توانید در آن رپورتاژ اطلاعات کاربردی از خدمات و کالای خود را بیان کنید و به صفحاتی از سایت خود لینک دهید. در واقع، شما با این اقدام، از سایت مورد نظر بک لینک می‌گیرید و این مساله نه تنها در جلب نظر و توجه مخاطبان و مشتریان موثر خواهد بود، بلکه باعث می‌شود که به مرور زمان، سایت شما توسط گوگل نیز معتبر شناخته شود که در ادامه، همین مساله موجب افزایش رتبه سایت شما نیز خواهد شد.

انواع رپورتاژ آگهی

همانطور که توضیح دادیم رپورتاژ آگهی‌ها از گذشته یک روش مهم برای بازاریابی و تبلیغات بودند. احتمالا هدف شما از مطالعه این مقاله آشنایی با رپورتاژ آگهی با محتوای متنی و جهت انتشار در وب‌سایت‌ها است اما جالب است بدانید که این موضوع دنیای وسیعی دارد و فقط محتوای متنی را شامل نمی‌شود شما می‌توانید از انواع رپورتاژهای ویدئویی، صوتی، تصویری هم نیز استفاده کنید.

برای انتخاب نوع رپورتاژ آگهی، ابتدا لازم است شما نوع رسانه‌ای که رپورتاژ آگهی شما را منتشر می‌کند را مشخص کنید. برای مثال لازم است مشخص کنید که رپورتاژ آگهی شما در رسانه‌هایی مانند تلوزیون و رادیو منتشر می‌شود یا اینکه مجله‌ها و وبسایت‌های خبری را انتخاب کرده‌اید.

چه سایت‌هایی می‌توانند از رپورتاژ آگهی استفاده کنند

حالا مغز شما قلقلک شده تا بدانید چطور یک رپروتاژ آگهی خوب انجام دهید تا هم با صرف هزینه کم‌تر یک تبلیغ دائمی در یک سایت با رتبه و بازدید بالا انجام دهید هم نتیجه بهتری بگیرید. سوال شما الآن باید این باشد که آیا می‌توانم من رپورتاژ آگهی برای کسب‌وکارم داشته باشم؟ آیا محدودیتی دارد؟

در پاسخ باید بگوییم که خیر! هیچ محدودیتی برای استفاده از رپورتاژ آگهی‌ها وجود ندارد. شما می‌توانید با استفاده از سایت‌هایی که به صورت اختصاصی سایت‌ها و مجله‌های معتبر برای رپورتاژ آگهی را معرفی می‌کنند، هزینه انتشار رپورتاژ آگهی در هر سایت را بررسی کنید و سپس با توجه به بودجه و شرایطی که دارید، یک وب‌سایت مناسب را انتخاب کنید.

یک نکته بسیار مهم در خصوص استفاده از رپورتاژ آگهی‌ها نیز این است که شما با هزینه مناسبی به صورت دائمی از یک تبلیغ و بک لینک‌های معتبر در یک سایت با رتبه بالا بهره‌مند خواهید شد. در حالی که بدون شک شیوه‌های دیگر تبلیغات، هزینه‌های زیادی به همراه خواهند داشت. همچنین اگر قصد دارید که بک لینک برای سایت خود داشته باشید حتما از خدمات خرید ورودی گوگل برای صفحات مهم استفاده کنید.

چه وب‌سایت‌هایی خدمات رپورتاژآگهی را ارائه می‌کنند

باید در جواب این تیتر بگویم سایت‌های زیادی هستند که با قیمت‌های پایین و بالا برای شما تبلیغات رپورتاژی انجام می‌دهند و بیشترین تفاوت این‌سایت‌ها پشتیبانی و قیمت هر رپورتاژ است، برای مثال: تسمینو، یکتانت دوتا از برندهایی هستند که من با ایشان کارکردم و می‌دانم تسمینو یکی از بهترین ارائه کنندگان رپورتاژآگهی با قیمت مناسب است و یکتانت هم دارای بانک اطلاعاتی بسیاری قویی است. این تصمیم شما است که کدام را انتخاب کنید.

به کدام سایت‌ها رپورتاژ آگهی بدهیم

یکی از مهارت‌های هر مدیرسایت باید شناخت رقبا باشد، اما باید بدانید ما در دنیای دیجیتال امروزی رقابتی نداریم و باید به دنبال رفاقت باشید! شاید بپرسید بهترین سایت برای رپورتاژ من کجاست؟ من در جواب پاسخ بدهم، سایت رقیب شما، چون هدفمندترین و قوی‌ترین نوع رپورتاژ آن است که دقیقا جلوی چشم مخاطبی نمایش داده شود که مخاطب هدف شما نیز می‎‌باشد.

رپورتاژ آگهی، راهی برای حضور کلمه کلیدی شما در نتایج اول گوگل

به طور معمول رپورتاژ‌های آگهی با اهداف متفاوتی منتشر می‌شوند. ممکن است هدف شما افزایش بازدید از سایت باشد یا اینکه بخواهید برند، محصولات و خدمات خود را معرفی کنید، یا قصد داشته باشید که با دریافت بک لینک‌های قوی، اعتبار سایت خود را افزایش دهید.

جالب است این مساله را در نظر داشته باشیم که با انتشار رپورتاژ آگهی‌های مناسب، می‌توانید همزمان به تمام این اهداف دست یابید. علاوه براین، رپورتاژ آگهی یک راه بسیار موثر برای راهیابی محتوای اصلی سایت شما به نتایج اول گوگل است. اگر مدتی است که تلاش می‌کنید با یک عبارت کلیدی یا یک کلید واژه در میان نتایج برتر گوگل باشید، بدون شک انتشار یک یا چند رپورتاژ آگهی با آن عبارت کلیدی در دستیابی به نتایج بهتر گوگل به شما کمک می‌کند.

چگونه یک رپورتاژ آگهی بنویسیم

در مرحله اول برای دانستن تأثیر رپورتاژ در سئو باید اصول درست و استاندارد یک رپورتاژ آگهی خوب و جذاب را رعایت کنید. اینکه مخاطب در نگاه اول به آگهی شما جذب شود و از سایت و برند شما بدون بازدید رد نشود. متن رپورتاژ آگهی باید طوری باشد که مخاطب را ترغیب کند تا آخر محتوای شمارا بخواند و یک ارتباط قوی و عمیق بین نوشته و کاربر اتفاق افتد. در این بخش ما به شما راهکارهای نوشتن یک رپورتاژ خوب را با شما می‌گوییم.

  • یک محتوای رپورتاژ آگهی خوب نباید جنبه تبلیغاتی داشته باشد؛ و باید طور غیرمستقیم مخاطب را برای آشنایی با برند شما ترغیب و کنجکاو کند.
  • حتماً باید تیترها جذاب و تاثیرگذار باشند.
  • از یک متن ثابت و تکراری برای سایت‌ها استفاده نکنید که تأثیر منفی خواهد گذاشت.
  • دنیای امروز که یک دنیای پرمحتوا است، باید برای نوشتن محتوا رپورتاژ آگهی خلاقانه عمل کنیم چراکه تأثیر رپورتاژ در سئو به این میزان خلاقیت نیز بستگی دارد.
  • امروزه مخاطبان داستان‌گویی و قصه را دوست دارند. محتوای کسب‌وکار خود را طوری بنویسید که شبیه یک داستان باشد تا به‌خوبی تأثیر رپورتاژ در سئو را حس کنید.
  • محتوای رپورتاژ شما باید یک ارزشی برای خود داشته باشد و اطلاعات خبری یا اطلاعات عمومی جالب به مخاطب ارائه دهد. زمانی می‌توانید تأثیر رپورتاژ در سئو را ببینید که مخاطب با محتوای شما درگیر شده باشد.
  • از نوشتن متن‌های تکراری و کلمات کلیدی بی‌ربط خودداری کنید چراکه این کار مخاطب شمارا خسته می‌کند.
  • زمانی تأثیر رپورتاژ در سئو را می‌بینید که محتوای شما اطلاعات پراکنده نداشته باشد و هدف مشخصی را دنبال کند. در غیر این صورت نتیجه برعکسی خواهید دید.
  • دادن رپورتاژ آگهی باید به‌صورت مداوم باشد و با یک یا دو بار نمی‌تواند چندان تأثیرگذار باشد.
  • برای دیدن تأثیر رپورتاژ در سئو از دامنه‌های مختلف و غیرتکراری برای انتظار استفاده کنید.
  • از انتشار تهاجمی و تعداد بالا رپورتاژ خودداری کنید، چون باعث می‌شود سئو خارجی سایت شما غیرطبیعی و اسپم شناخته شود. سعی کنید در بازه‌های زمانی مختلف این کار انجام دهید.
  • سایت‌هایی را که برای انتشار رپورتاژ آگهی می‌دهید، باید رتبه الکسای خوبی داشته و با حوزه کسب‌وکار شما مرتبط باشند.
  • عنوان رپورتاژ آگهی اهمیت زیادی دارد و باید از عنوان‌هایی که زیاد جستجو شده‌اند و جذاب هستند، استفاده کنید.

حال که تا حدودی با اهمیت رپورتاژ آگهی آشنا شدید، خوب است درباره شیوه نگارش آن نیز مطالبی را بررسی کنیم. در ادامه چند معیار مهم برای نوشتن رپورتاژ آگهی موفق را بیان خواهیم کرد:

آموزش دهید و مطالب ارزشمندی را بیان کنید

اگرچه هدف از انتشار رپورتاژ اجرای یک استراتژی تبلیغاتی و بازاریابی است اما باید در نوشتن رپورتاژ آگهی این مساله را در نظر داشته باشید که هدف اصلی محتوایی که تولید می‌کنید نباید به صورت مستقیم صرفا یک تبلیغات باشد. موفقیت رپورتاژ آگهی شما به محتوایی که منتشر می‌کنید بستگی دارد به همین دلیل هرچقدر که محتوای مطلب یونیک، با ارزش علمی و اطلاعاتی بالا و جذاب باشد، نتیجه بهتری نیز به همراه خواهد داشت.

ساده می‌گوییم، کاربر باید احساس کند که برای او ارزش قائل هستید و اطلاعات ارزشمندی را در اختیار او قرار داده‌اید. به همین دلیل، رپورتاژ آگهی باید مانند محتواهایی باشد که برای انتشار در سایت خود تهیه می‌کنید.

اگر خبر محصول یا خدمات خاصی را بیان می‌کنید، صادق باشید

بیان تیتر‌های مناسب، دوری از اغراق و زیاده گویی و بیان صادقانه کیفیت خدمات و محصولاتی که ارائه می‌دهید، این مهم‌ترین مساله‌ای است که باید در نظر داشته باشید یادتان باشد، مشتری باید به شما اعتماد کند. بنابراین باید به خاطر داشته باشید که مبادا تلاش برای جذاب بودن محتوا، مطالبی که بیان می‌کنید را بی اعتبار کند.

به بیان راه حل یک مشکل بپردازید

انتخاب موضوع خوب برای رپورتاژ در اثربخشی آن بسیار موثر خواهد بود. زمانی که در خصوص محتوا و موضوع رپورتاژ تصمیم می‌گیرید، به خاطر داشته باشید که اگر بتوانید یک مشکل اساسی را مطرح کنید و برای آن راه حل مناسبی را ارائه دهید، قطعا انتشار رپورتاژ برای شما تاثیر مثبت‌تری به همراه دارد.

تلاش کنید که راه حل شما واقعی و تاثیر گذار باشد و وعده الکی ندهید. هرچقدر که محتوای الهام بخش‌تری را ارائه دهید، در نهایت بازخورد بهتری را مشاهده خواهید کرد.

رقیبت را معرفی کن

رپورتاژ آگهی رقیب - کاردان سئو

همانطور که بالاتر گفتم، اگر قرار باشد یک رپورتاژ اگهی انجام دهی بهترین نوع آن رپوتاژ آگهی است که مخاطب فکر کند خود سایت خبری یا همان سایتی که در آن رپورتاژ انجام دادید درباره شما نوشته است، اما اگر فقط قرار باشد درباره شما بنویسید مخاطب متوجه تبلیغاتی بودن موضوع می‌شود و از آن مرورگر هم نیز خارج می‌شود.یک مطلب جانانه درباره خود و رقبای خود بنویسید و در بخش‌هایی کاملا نا محسوس خودرا بهتر جلوه دهید. تاثیرش را خواهید دید

1000 تا 1500 کلمه تاثیر گذار و استثنایی

به طور معمول وب سایت‌های مختلفی که رپورتاژ آگهی شما را منتشر می‌کنند، به شما اجازه می‌دهد که میانگین محتوای شما 1000 تا 1500 کلمه باشد. ابدا به این مساله فکر نکنید که صرفا باید 1500 کلمه را پر کنید و از ظرفیت ارائه شده بهره ببرید. بلکه به این مساله توجه کنید که چطور می‌توانید محتوایی که منتشر می‌کنید، بیشترین بازده را داشته باشید و تمام مطالبی که لازم می‌دانید را نیز بیان کنید. پیشنهاد می‌کنیم که حتما در انتخاب تصاویر مناسب در ابتدا یا میان محتوا نیز سلیقه به خرج دهید.

برای نوشتن این مقدار محتوای متنی، ساختار درست ادبی را رعایت کنید و به یاد داشته باشید که محتوای رپورتاژ شما به هیچ وجه کپی نباشد. این مساله نیز بسیار مهم است که باید کلید‌ واژه‌های کلیدی که در نظر دارید را به تعداد مناسب در متن رپورتاژ آگهی جایگذاری کنید.

نمی‌دانم چه سایتی را برای انتشار رپورتاژ آگهی انتخاب کنم

فارغ از تمام مطالبی که پیش‌تر توضیح دادیم، حقیقتا انتخاب سایت مناسب برای انتشار رپورتاژ آگهی نیز مساله بسیار مهی است که در مواقع زیادی نادیده گرفته می‌شود. البته می‌توانیم درک کنیم که در مواقعی هزینه یا قیمت رپورتاژ آگهی‌ها شما را ملزم می‌کنند که از بعضی سایت‌ها چشم پوشی کرده و سایت‌های دیگری را انتخاب کنید. با این حال، در ادامه به چند فاکتور بسیار مهم در انتخاب سایت مناسب اشاره می‌کنیم.

برای انتخاب سایت، 5 فاکتور بسیار مهم وجود دارد که با در نظر گرفتن آن‌ها، می‌توانید مطمئن باشید که از انتشار رپورتاژ آگهی نتیجه خوبی خواهید گرفت. این 5 فاکتور عبارتند از:

  1. اعتبار دامنه (دامین اتوریتی – Domain authority )
  2. اعتبار صفحه (پیج اتوریتی – page authority )
  3. نمره اسپم (spam score)
  4. نمره الکسای سایت
  5. و انتخاب سایتی که با موضوع رپورتاژ آگهی شما مرتبط باشد.

مورد آخر اهمیت زیادی دارد. لازم است که حتما به آن توجه داشته باشید و اگر قرار است که در یک سایت رپورتاژ آگهی منتشر کنید، حتما محتوای آن سایت را نیز در نظر بگیرید. به همین دلیل است که در اکثر مواقع، سایت‌های خبری را برای انتشار رپورتاژ آگهی انتخاب می‌کنند. زیرا به طور معمول در خصوص حوزه‌های مختلفی صحبت می‌کنند و خبرهای متنوعی را ارائه می‌دهند. البته در این خصوص نظر دیگری نیز مطرح می‌شود. عده‌ای معتقد هستند که از آن جهت که سایت‌های خبری روزانه تعداد زیادی رپورتاژ و پست منتشر می‌کنند، چندان بازدهی مناسبی برای شما نخواهند داشت.

اگر قصد دارید که رپورتاژ آگهی برای سایت خود داشته باشید پیشنهاد می کنم که حتما از خدمات سئو خارجی کاردان سئو استفاده کنید.

در این خصوص باز هم به این مساله تاکید داریم که انتخاب سایت مناسب، به محتوای مورد نظر و حوزه کسب و کار شما بستگی دارد. در نهایت، مهم است که محتوای رپورتاژ شما با سایتی که انتخاب می‌کنید، مرتبط باشد. در حقیقت تمام این اقدامات برای این انجام می‌شود که هوش مصنوعی گوگل میان رپورتاژ آگهی شما و سایت مورد نظر، یک ارتباط موضوعی در نظر بگیرد.

اگر هنوز به تأثیر رپورتاژ در سئو سایت شک دارید، ما به شما توصیه می‌کنیم حتماً این مقاله را تا آخر بخوانید. امروزه با افزایش استفاده از اینترنت و افزایش راه‌کارهای رشد کسب‌وکارها، تمرکز کردن روی سئوی سایت نیز می‌تواند گزینه خوبی برای پیشرفت سایت شما باشد. استفاده از رپورتاژ آگهی در درازمدت و به‌صورت مداوم باعث بهینه‌سازی سئوی سایت می‌شود. این تأثیر زمانی بازدهی خواهد داشت که شما از رپورتاژهای باکیفیت استفاده کنید تا سایت شما سریع‌تر به مخاطبان نشان داده شود و باعث افزایش بازدید و رتبه سایت گردد.

تأثیر رپورتاژ در سئو سایت چگونه است؟

یکی از راه‌های افزایش اعتبار سایت در نزد گوگل و رتبه‌بندی سایت، تعداد و کیفیت بک لینک‌هایی است که از سایت‌های دیگر دریافت می‌کنید. درواقع مخاطبانی که از طریق آن سایت‌ها وارد سایت شما می‌شوند، به معنی تائید سایت شما توسط آن سایت پربازدید هست.شما با انتخاب وب‌سایت‌هایی که دامنه و صفحات قدرتمندی نزد گوگل دارند و گوگل آ‌ن‌ها را به عنوان سایت‌های کاربر پسند و محبوب طبقه‌بندی کرده است، این پیغام را به گوگل میدهید که سایت من نیز ارزش بررسی دارد و وقتی محتوای سایت من در این وب سایت معروف درج شده، پس من نیز دنبال محبوبیت و کسب بازدید هستم.

ربات هایت را به سایت من بفرست تا سایت من را بررسی کنند و من بتوانم با دانستن وضعیت سایتم توسط ربات های تو برای بهتر شدنش بیشتر تلاش کنم و برنامه‌ریزی انجام دهم.

این بک لینک‌ها درواقع هم مانند یک بازاریابی قوی برای موفقیت سایت شما هستند وهم سئو سایت شمارا ارتقا می‌دهند که تأثیر رپورتاژ بر سئو اینجا مشخص می‌شود. پس بک لینک‌های قوی و باکیفیت باعث افزایش رتبه و اعتبار دامنه سایت شما می‌شوند و بک لینک‌های ضعیف و بی‌کیفیت تأثیر منفی را خواهد گذاشت.

افزایش محبوبیت سایت

مهم نیست محتوای شما چقدر عالی است، تا وقتی این محتوا معرفی نشده باشد، مردم با آن آشنا نخواهند شد. بنابراین با دریافت بک لینک از وب‌سایت‌های درجه‌یک ، درواقع نام تجاری خود را تبلیغ می‌کنید. درحالی‌که رسانه‌های اجتماعی راه ساده‌تری برای تبلیغ هر وب‌سایت یا وبلاگی است ، ایجاد بک لینک‌ها باید به‌عنوان یک فرصت اضافی برای تبلیغ نام تجاری شما در نظر گرفته شود. اگر رپورتاژ دادن به‌درستی انجام شود، می‌تواند علاوه بر ایجاد بازدید و درآمد زیاد در قالب فروش، باعث محبوبیت برند شما شود.

افزایش ترافیک ارجاعی

افزایش ترافیک با رپورتاژ آگهی - کاردان سئو

همه بازدیدکنندگان از طریق موتورهای جستجو بر روی یک وب‌سایت فرود نمی‌آیند. برخی از بازدیدهایی که از سایت‌مان صورت می‌گیرد نیز در دسته ترافیک ارجاعی قرار می‌گیرند. به‌عبارت‌دیگر، افراد روی پیوندهای مقاله یا پست‌های وبلاگ در یک وب‌سایتی که رپورتاژ ما در آن ثبت‌شده کلیک می‌کنند و به وب‌سایت ما هدایت می‌شوند که به آن ترافیک ارجاعی می‌گویند.

رپورتاژ در سئو اهمیت بسزایی دارد. در حقیقت، درج لینک در یک سایت محبوب ممکن است هزاران نفر را تا سالهای آینده به سایت شما بکشاند. یکی از بزرگ‌ترین مزایای ترافیک ارجاعی این است که شامل بازدیدکنندگان علاقه‌مند به آنچه شما ارائه می‌دهید، می‌شود.

درج رپورتاژ در سئو می‌تواند مزایای زیادی برای سایت شما داشته باشد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

بک لینک زیاد یعنی وب سایتی معتبر

هرچقدر معرفی و تبلیغ یک فروشگاه یا محصولی بیشتر باشد، یعنی از اعتبار و کیفیت بالا برخوردار است. درواقع بک لینک‌ها هم مشابه این قضیه می‌باشند. هرچقدر افراد بیشتری از سایت‌های دیگر وارد سایت شما شوند و از آن‌ها بک لینک بگیرند، اعتبار سایت شما نزد گوگل بیشتر می‌شود و بک لینک بیشتر مساوی است بااعتبار بیشتر سایت شما.

کیفیت بک لینک باید بیشتر باشد

ازآنجایی‌که افزایش تعداد بک لینک‌ها باعث افزایش اعتبار سایت و بهینه‌سازی سئو می‌شود. بسیاری از سایت‌ها از بک لینک‌های جعلی استفاده می‌کنند. با پیشرفت هوش مصنوعی و الگوریتم جدید گوگل این بک لینک‌های جعلی به‌راحتی تشخیص داده می‌شوند و سایت‌های موردنظر اسپم و حذف می‌شوند. پس کیفیت بک لینک‌ها و تأثیر رپورتاژ در سئو بسیار مهم است.

بهینه سازی سئو سایت

تأثیر رپورتاژ در سئو بستگی به تعداد بک لینک‌ها و کیفیت آن‌ها دارد. هرچقدر مخاطبان از سایت‌های معتبر وارد سایت شما شوند، این بک لینک‌های صحیح در بهینه سازی سئو سایت شما تاثیر گذار خواهند بود.

افزایش بازدید سایت شما

اگر تعداد بازدیدکنندگان روزانه سایت بیشتر باشد، تأثیر مستقیمی روی سئو خواهد داشت. با درج رپورتاژ آگهی بازدید سایت خود را افزایش دهید که این افزایش بازدید باعث پیشرفت کسب‌وکار و فروش بیشتر برای شما خواهد بود.

بک لینک ‌های دائمی خواهید داشت

اگر بک لینک‌ها دائمی باشند هوش مصنوعی گوگل اعتبار و ارزش بیشتر برای آن‌ها قائل است. تبلیغات از بیلبوردها و سایر رسانه‌ها محدود به زمان خاصی هستند، اما رپورتاژ آگهی‌ها همیشه در سایر درج کننده باقی می‌مانند. پس استفاده از کلمات کلیدی مناسب و رعایت اصول سئو می‌توانید با جستجوی کاربران از طریق سایت درج کننده رپورتاژ آگهی برای خود ورودی داشته باشید.

بک لینک ‌ها از درون مقاله گرفته می شوند

برای این‌که بک لینک‌های شما اعتبار داشته باشد باید آن‌ها را فقط در بخش‌هایی مانند فوتر، منو و سایر جایگاه‌ها قرار ندهید، بلکه بک لینک‌هایی که درون محتوا جا گرفته‌اند برای گوگل ارزشمندتر هستند. پس تأثیر رپوتاژ در سئو خیلی بااهمیت است و به این بک لینک‌ها Editorial Link می‌گویند.

فرآیند ایندکس شدن را سریع‌تر می شود.

فرایند ایندکس با رپورتاژ آگهی - کاردان سئو

هنگامی‌که از رپورتاژ آگهی استفاده می‌کنید، کلمات کلیدی و لینک‌های شما سریع‌تر ایندکس می‌شوند و به‌سرعت می‌توانید در صفحات اول گوگل ظاهر شوید و کاربران می‌توانند در زمان کوتاه‌تری سایت شمارا پیدا کنند.

افزایش تأثیر در بک لینک های ایجاد شده نسبت به بک لینک های خریداری شده

بعضی از سایت‌های برای افزایش بازدید و بهینه‌سازی سئو سایت خود از بک لینک‌های خریداری‌شده استفاده می‌کنند و این بک لینک‌ها برای گوگل اعتبار کمتری دارند. بک لینک‌های خریداری‌شده به خاطر اینکه پولی هستند و باید ماهیانه یا سالیانه مبلغی پرداخت شوند، در صورت عدم پرداخت، این بک لینک‌ها حذف می‌شوند و این امر منجر به کاهش سئو سایت می‌شود. پس در این مواقع استفاده از رپورتاژ در سئو سایت بسیار تأثیرگذارتر و دائمی است و ازنظر هزینه‌ای مقرون به‌صرفه هستند.

کلام آخر

در آخر باید بگوییم که رپورتاژ آگهی یک روش بسیار مقرون به صرفه و موثر برای بازاریابی، تبلیغات و افزایش اعتبار سایت شما است و می‌تواند موجب بهبود سئوی سایت شما شود. به همین دلیل اگر تا به حال این شیوه از بازاریابی محتوایی را امتحان نکرده‌اید، زمان آن رسیده که با آگاهی بیشتر در این خصوص اقدام کنید. کاردان سئو تمامی این مطالب را در جهت بهبود سئو سایت شما تهیه کرده تا بتوانید بهترین نتیجه را در وب فارسی کسب کنید.

پس با خواندن مطالب فوق با تأثیر رپورتاژ در سئو سایت آشنا شدید. اگر هنوز از این شیوه تبلیغاتی را استفاده نکردید، با کمک رپورتاژ آگهی و ایجاد بک لینک‌های صحیح و جذاب و با پیروی از اصول درست انتشار بک لینک در سایت‌هایی که اعتبار و سئوی بالا دارند اقدام نمایید و در مدت زمان کوتاه و به طور دائمی از مزیت‌های آن برخوردار شوید. این سایت‌ها ازنظر هزینه‌ای بسیار مناسب هستند و می‌توانید سئو سایت و سودآوری کسب‌وکار خود را افزایش دهید.

پیمان تنگستانی
پیمان تنگستانی
هزاران کلیدواژه در گوگل جستجو کردم تا یاد بگیرم و این جستجو ها همچنان ادامه دارد...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات کاردان سئو