کاردان سئو

سئو کلاه سیاه - کاردان سئو

سئو کلاه سیاه چیست؟ + 20 تکنیکی که بهتر است ندانید! 2024

آخرین بروزرسانی: 27 بهمن 1402 @ 4:34 بعد از ظهر
فهرست محتوا
0
(0)

مخفف این کلمه چیست؟

این کلمه مخفف، Black Hat SEO می باشد. ما در این مقاله می خواهیم شما را با نکات جدید آشنا کنیم. به همین منظور، فرآیند سئو سایت و ترفندهای بهینه سازی را به شما در آموزش سئو در اصفهان به صورت کامل توضیح داده ایم. پس با ما همراه باشید. برای درک بهتر سئو به شما پیشنهاد میکنیم ابتدا با مفهوم سئو سایت آشنا شوید، بدین منظور پیشنهاد می کنیم مقاله ی “سئو چیست” را مطالعه فرمایید. همچنین پیشنهاد می کنیم مقاله سئو کلاه خاکستری که در این مقاله از روش های کلاه سیاه گفته شده است را حتما مطالعه کنید.

سئو کلاه سیاه چیست - کاردان سئو

سئو کلاه سیاه چیست؟

سئو کلاه سیاه، یک نوع سبک بهینه سازی سایت است. در سبک کلاه سیاه ما قوانینی که موتور های جستجو برایمان ایجاد کرده اند را در نظر نمیگیریم و سعی می کنیم الگوریتم های گوگل را دور بزنیم و بهبود و افزایش رتبه در کلمات کلیدی هدف را سریعتر تجربه کنیم. اما ما با مشاوره سئو که در کاردان سئو ارائه می کنیم از روش های کلاه سفید و کلاه خاکستری استفاده می کنیم تا بدون جریمه شدن در نتایج بدرخشیم.

آیا وب مستران هنوز از سئو کلاه سیاه استفاده می‌کنند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که متاسفانه بله! هنوز هم وبسایت‌های زیادی وجود دارد برای اینکه از رقبا پیشی بگیرند و سریعتر جزو SERP گوگل قرار بگیرند از سئو کلاه سیاه استفاده می‌کنند. علی رقم تمامی هشدارهای گوگل و وجود الگوریتم‌های ماهر در تشخیص متخلفان باز هم سئو کارانی وجود دارند که فکر می‌کنند می‌توانند گوگل را فریب بدهند. تمامی این سایت‌ها توسط الگوریتم‌های هوشمند گوگل شناسایی شده و با آن ها برخورد محکمی خواهد شد.

نکته مهم این قضیه این جاست که برخی از وب مستران و یا سئوکاران تازه کار با قوانین سئو کلاه سیاه آشنایی ندارند و به صورت نادانسته این کار را انجام می‌دهند. پس باید آموزشی در این زمینه وجود داشته باشد تا افراد بتوانند سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید را از هم تشخیص دهند.

تکنیک‌های سئو کلاه سیاه چیست؟

خوب در این مرحله قرار است تا راجب تکنیک‌های سئو های کلاه سیاه صحبت کنیم تا شما با دانش و آگاهی به این موضوع سعی کنید که این موارد را در استراتژی سایت خود قرار ندهید. متاسفانه سئو کاران زیادی وجود دارند که ناخواسته توسط الگوریتم‌های گوگل جریمه می‌شوند و چون دانشی بر روی سئو کلاه سیاه ندارند متوجه مشکل کار خود نمی‌شوند برای همین شما باید از روش‌های سئو کلاه سیاه اطلاعات کافی داشته باشید تا این موارد را انجام ندهید.

سوالی که الان برای بسیاری از کاربران به وجود آمده این است که آیا در سئو به زبان انگلیسی هم سئو کلاه سیاه وجود دارد؟

1.خرید لینک و همکاری با سایت های مزرعه لینک

یکی از مواردی که بسیار زیاد در استراتژی‌های سایت های مختلف مشاهده می‌شود خرید بک لینک از سایر وبسایت‌ها است. اگر همین الان کلمه خرید بک لینک را در گوگل سرچ نمایید وب سایت‌های زیادی را مشاهده می‌کنید که در ازای گرفتن مقداری پول لینک‌های زیادی را به سمت سایت شما هدایت می‌کنند. خوب سوالی که برای کاربران به وجود می آید این است که لینک سازی خارجی یکی از موارد گفته شده گوگل برای کسب رتبه است ، پس چرا خرید لینک جزو سئو کلاه سیاه قرار می‌گیرد؟

بله کاملا درست است ، لینک سازی خارجی جزو مواردی است که گوگل به شدت به آن توصیه کرده است اما این نکته را در نظر داشته باشید که منظور گوگل این است شما به صورت طبیعی برای سایت خود بک لینک ایجاد کنید و نه به صورت مصنوعی. ایجاد بک لینک به صورت طبیعی برای وبسایت‌ها به این صورت است که شما با لینک سازی در شبکه‌های اجتماعی (مانند اینستاگرام ، یوتوب ، توییتر ، لینکدین و….) می توانید لینک‌های ارزشمند و مناسبی را به وجود آورید. با مطالعه مقاله آموزش دیلیت اکانت اینستاگرام می‌توانید اطلاعات خود را در زمینه شبکه‌های اجتماعی افزایش بدهید.

اما برخی از وبسایت‌ها برای این که زودتر به نتیجه برسند به صورت انبوهی بک لینک غیر طبیعی خریداری می‌کنند.

خرید لینک توصیه نمی‌شود!

خرید بک لینک یکی از بدترین روش‌های سئو کلاه سیاه به شمار می‌رود و متاسفانه وبسایت‌های مطرح هم از این روش استفاده می‌کنند. شما زمانی که این بک لینک‌ها را برای سایت خود خریداری می‌کنید معمولا یک تایم آغاز و تایم پایان برای شما قرار می‌دهید. فرض کنید برای یک وبسایت 1500 تا بک لینک قرار می‌گیرد که سر تایم 6 ماه این لینک ها پاک می‌شود و همین رفتار مشکوک از جانب شما باعث می‌شود تا گوگل به سایت شما سر بزند و متوجه خرید لینک شما بشود.

اگر متاسفانه سئو سایتی را در دست گرفته اید که قبل از شما برای پیشرفت سایت بک لینک خریداری کرده بودند سعی کنید با ایجاد لینک سازی خارجی طبیعی اثرات منفی پاک شدن این بک لینک‌ها را تا حد زیادی از بین ببرید.

سایت‌های زیادی وجود دارد که چون لینک‌های زیادی در آن ها قرار دارد به وبسایت‌های بی‌کیفیت تبدیل شده و گوگل آن ها را مزرعه لینک نامگذاری کرده است. دریافت لینک از این وبسایت‌ها معمولا باعث کاهش ارزش سایت شما و بالا رفتن عدد اسپم اسکور می‌شود برای همین پیشنهاد می‌شود که حتما از این مورد یعنی لینک گرفتن از سایت‌های مزرعه لینک دوری نمایید.

متاسفانه یکی از روش‌های ناشایستی که برخی از رقبا برای از بین بردن سایت رقیبان استفاده می‌کنند این است که در یک مدت زمان معینی تعداد زیادی بک لینک به سمت سایت مقصد روانه می‌کنند که در موارد زیادی باعث منحل شدن سایت می‌شود برای همین حتما لینک‌های خارجی سایت خود را بررسی کرده و در صورت مشاهده مورد مشکوک آن را پیگیری نمایید.

2.وجود محتوای کپی و محتوای بی کیفیت

یکی از مواردی که به شدت برای سئو سایت مضر است ، استفاده از محتواهای کپی شده می‌باشد. الگوریتم‌های مهمی در این زمینه وجود دارد که به سرعت محتواهای کپی را تشخیص می‌دهند و با متخلفین برخورد جدی می‌گردد. برای جلوگیری از این کار سعی کنید برای وب سایت خود یک استراتژی تولید محتوای هدفمند در نظر بگیرید. به همین منظور می توانید مقاله اصول تولید محتوا را مطالعه کنید هر سئو کار ماهری می‌داند که با تولید محتوای حرفه ای و هدفمند می‌تواند رتبه خوبی را کسب نماید تنها نکته حائز اهمیت این است که از محتوای کپی شده استفاده ننماید.

تولید محتوای بی‌کیفیت هم یکی از مواردی است که گوگل شما را اسپم تشخیص می‌دهد. مهم این نیست که شما به صورت ربات روزانه 5000 کلمه بی کیفیت منتشر کنید بلکه هدف این است بتوانید یک محتوای یونیک و آموزشی که نیاز کاربر را برطرف می‌کند منتشر نمایید. پس تولید محتوای بی‌کیفیت را کنار گذاشته و رتبه سایت خود را بیش از این مقدار کاهش ندهید.

3. تبادل لینک

یکی از مواردی که در وب فارسی در زمان گذشته بسیار مشاهده می‌شد تبادل لینک میان مدیران سایت بوده است. به طوریکه مدیران سایت از هم درخواست می‌کردند تا لینک سایت خود را در سایت دیگری قرار دهند و امتیاز کسب کنند. شاید در گذشته این روش بسیار جایز و مفید بود اما متاسفانه امروزه این روش اصلا پاسخگو نیست.

4. لینک سازی داخلی بیش از اندازه!

قطعا بارها و بارها وب سایتهایی را مشاهده کرده‌اید که وقتی میخواهید مقاله ای را در آن مطالعه کنید در هر خط از مقاله به یک لینک داخلی و به یک موضوع نامربوط اشاره شده است به طوریکه وقتی نگاه کلی به وبسایت می‌اندازیم متوجه می‌شویم سراسر متن از لینک‌های داخلی نامربوط پر شده است که باعث ایجاد نارضایتی در کاربران شده و یکی از روش‌های سئو کلاه سیاه به شمار می‌رود. می توانید از خدمات سئو داخلی برای سایت خود استفاده کنید.

5. استفاده از متن پنهان !

در گذشته برای این که بخواهند از کلمات کلیدی بیش تر از حد ممکن استفاده کنند از تکنیک متن پنهان استفاده می‌کردند. این تکنیک به این صورت است که یک سری از متن‌ها که اصولا شامل کلمات کلیدی هم است در جایی به صورت پنهان و نامرئی از کاربر قرار می‌گیرد یعنی کاربر نمی‌تواند آن را مشاهده کند و صرفا خزنده‌های گوگل آن را ایندکس می‌کنند. وب مستران از روش‌های CSS مختلفی برای این پنهان سازی استفاده می‌کردند. خوب در گذشته این روش برای رتبه گیری از گوگل پاسخگو بود اما امروزه به صورت توسط الگوریتم‌های مختلف شناسایی و سپس جریمه خواهید شد.

6. استفاده بیش از حد کلمات کلیدی (keyword stuffing)

اگر با سئوکاران با تجربه و قدیمی صحبت کنید آنها به طور مشترک استفاده زیاد از کلمات کلیدی در متن را عامل مهم در رتبه دهی وب سایت‌ها می‌دانستند. به طوریکه هر وبسایتی اگر از کلمات کلیدی بیشتری در متن خود استفاده می‌کرد در SERP قرار می‌گرفت. خوب این روند تا جایی ادامه داشت که کاربران نارضایتی نداشتند اما پس از مدتی تمامی متن‌ها به محتواهای بی‌ارزش و صرفا پر از کلمات کلیدی تبدیل شد که گوگل برای جلوگیری این کار الگوریتم‌های زیادی را پیشنهاد کرد.

امروزه keyword stuffing یکی از مهمترین روش‌های سئو کلاه سیاه به شمار می‌رود و شما باید در استفاده از کلمات کلیدی دقت لازم را داشته باشید. اگر وب سایت شما از سیستم مدیریت محتوای وردپرس پشتیبانی می‌کند می‌توانید با نصب افزونه یوآست سئو تسلط بیشتری روی تعداد کلمات کلیدی استفاده شده داشته باشید.

7. Sneaky Redirect

شما وقتی که یک مقاله داخل یک وبسایت مطالعه می‌کنید با یک سری از لینک‌ها روبرو هستید که بنابر نیاز شما این لینک ها در دسترس قرار گرفته‌اند. یکی از روش‌هایی که در گذشته سئو کاران برای گول زدن گوگل انجام می‌دادند استفاده از لینک‌های گمراه کننده بود. برای مثال به کاربران می‌گفتند برای خواندن ادامه مطلب اینجا کلیک نمایید اما پس از کلیک به صفحه دیگری که بی ربط با موضوع اصلی بود ، هدایت می‌شدند. امروزه گوگل با الگوریتم‌های پیشرفته خود تمامی لینک‌های موجود در یک متن را بررسی می‌کند و در صورت وجود یک رفتار مشکوک به سرعت سایت شما مورد بازرسی بیشتری قرار می‌گیرد. پس روش Sneaky Redirect امروزه به سئو کلاه سیاه تبدیل شده است.

8. Cloaking

گاهی اوقات سئو کاران برای این که رتبه برتر را در گوگل دریافت کنند ، گوگل را گول می‌زدند. به این صورت که محتوایی که به کاربر نشان می‌دادند کاملا متفاوت با محتوای نشان داده شده به خزنده‌های گوگل بود. شاید در گذشته می‌توانستیم با استفاده Cloaking نتیجه بگیریم اما الگوریتم‌های گوگل این مورد را به سرعت شناسایی و با آن برخورد می‌کنند.

9. لینک گرفتن از وبلاگ‌های بی‌کیفیت و با اسپم اسکور بالا

در گذشته گوگل حساسیتی نداشت که شما از چه سایتی لینک می‌گیرید و تنها بک لینک را به شمار می‌آورد. برای همین لینک گرفتن از وبلاگ‌های بی‌کیفیت هم می‌توانست مفید باشد. اما با آپدیت هسته گوگل و مهم شدن عبارت‌های SPAM SCORE , DA ,PA باید هنگام لینک گرفتن از وبسایت‌ها به این سه مورد دقت لازم را داشته باشیم. از وب سایت‌هایی لینک بگیریم که اسپم اسکور پایین و اعتبار دامنه بالایی داشته باشند تا لینک خارجی برای سایت ما موثر واقع شود. اگر به این موارد دقت نکنید و از وبسایت‌های بی‌کیفیت لینک بگیرید الگوریتم‌های گوگل قطعا با شما برخورد خواهند کرد.

در صورت علاقه می توانید مقاله دامین آتوریتی چیست را مطالعه کنید تا از اعتبار صفحات خود در سایت کاردان سئو، سایت ماز و سایت میهن وردپرس اطلاع داشته باشید.

10. وجود کامنت های اسپم

قطعا وب سایت‌های زیادی را مشاهده کرده‌اید که در گذشته این مورد مفید واقع می‌شد زیرا هم کسی که لینک گذاری انجام داده از جانب گوگل بک لینک می‌گرفت و هم وبسایت مبدا کامنت دریافت می‌کرد اما این روزها این روش به نام کامنت‌های اسپم نامگذاری شده و جزو سئو کلاه سیاه به شمار می‌رود. برای همین حتما تاکید می‌شود که در پذیرفتن و درج کامنت‌های سایت خود دقت لازم را به عمل آورید و هیچ دیدگاهی بدون تایید گرفتن در سایت درج نشود.

11. سوء استفاده از structured data و rich snippets

قطعا شما به عنوان یک سئو کار به مفاهیم rich snippets و یا schema آشنا هستید. یکی از روش‌های سئو کلاه سیاه دستکاری این موضوع است.

شما با استفاده از schema ها محتوایی که در serp نمایش داده می‌شود را به کاربر نمایش می‌دهید. سوء استفاده از structured data شما را از رقابت با دیگران باز می دارد و به شما رتبه های غیر واقعی در صفحات نتایج جستجو می دهد.

شما structured data را می توانید به صفحاتی که دارای پادکست و یا هرگونه خدمات مشابه دیگری مانند محصولات یا خدمات هستند اضافه کنید. نشانه گذاری های schema یکی از محبوب ترین مدل های structured data می باشد که سئوکاران در استفاده از آن بسیار تاکید دارند.

خوب حالا این structured data چه ربطی به سئو کلاه سیاه دارند؟

یکی از روش‌های سئو کلاه سیاه این است که اطلاعات نادرستی در structured data ایجاد کنید تا به وسیله آن موتور جستجوی مورد نظر مانند گوگل و کاربران را فریب دهید. به عنوان مثال  ممکن است که فردی که از روش های کلاه سیاه در روند کاری خود استفاده کند و به مقاله‌ها و یا محصولات سایت خود 5 ستاره‌های فیک امتیاز بدهد.

دستکاری در structured data ها در واقع یک عملیات بسیار ریسک پذیر می باشد چون که موتورهای جستجو از جمله گوگل ، به کاربرانشان اعلام می کنند که مواردی که شامل سوء استفاده از structured data می‌باشند را در صورت مشاهده حتما گزارش کنند و اگر گزارش شود جریمه‌های سختی در انتظار شما خواهد بود.

پس برای اینکه به جریمه دچار نشوید سعی کنید تمامی موارد را دقیق و مطابق با قوانین سئو کلاه سفید درج نمایید.

12. over optimization یا بهینه سازی بیش از حد

زمانی که سئو کلاه سفید (به انجام مجموع دستورالعمل‌ها و فعالیت‌ها مطابق قوانین گوگل سئو کلاه سفید گفته می‌شود.) را توضیح می‌دهیم به سئو کاران گفته می‌شود که بیش از اندازه بهینه سازی نکنید. به عبارتی ساده‌تر اگر بیشتر از مقداری که گوگل خواسته شما به بهینه سازی محتواها و سایت خود بپردازید ، الگوریتم‌ها به شما مشکوک می‌شوند و احساس می‌کنند شما چیزی را از گوگل مخفی می‌کنید که تا این حد دقیق مطابق قوانین گوگل مانند ربات رفتار می‌کنید برای همین به سایت شما حساس شده و حتی ممکن است شما جریمه هم بشوید. برای همین است که توصیه می شود از over optimization خودداری نمایید.

13.Clickbait

قطعا مشاهده کردهاید که با یک سایت در گوگل مواجه می‌شوید که با عنوانی جذاب از شما می‌خواهد که روی آن کلیک کنید اما به محض کلیک کردن و بازدید سایت با یک محتوای بی‌ارزش و حتی نامرتبط مواجه خواهید شد. این راهکار قبلا توسط سئوکاران برای دریافت ترافیک انجام می‌شد اما امروزه به سرعت با این روش برخورد می‌شود.

چگونه از سئو کلاه سیاه دوری کنیم؟

پس از بررسی تمامی موارد فوق حالا می‌خواهیم بررسی نماییم که چگونه از سئو کلاه سیاه دوری کنیم؟ برخی از سئو کاران و دیجیتال مارکترها هستند که فکر می‌کنند هرکاری در جهت پیشرفت سایت خود انجام بدهند ممکن است با جریمه گوگل مواجه شوند.!

اما اصلا اینگونه نیست و اگر رفتار کاری شما صحیح باشد قطعا سایت شما رتبه‌های خوبی را کسب خواهد کرد

سعی کنید هنگام بهینه سازی سایت خود حتما موارد زیر را رعایت نمایید:

بین خزنده‌ها و ربات‌های گوگل با کاربران و جامعه هدف خود تمایز قائل نشوید. محتوایی که به کاربران نمایش می‌دهید باید با محتوایی که ربات‌های گوگل پردازش می‌کنند یکسان باشند. از ریدایرکت‌های بیهوده خودداری نمایید. این مورد جزو مواردی است که در صورت شناسایی ربات‌ها جریمه خواهید شد.

همیشه سایت خود را آپدیت نگه دارید. شما به عنوان متخصص سئو وظیفه دارید تا همواره اطلاعات جدید سئویی را در سایت مورد نظر پیاده سازی کنید. حواستان به آپدیت الگوریتم‌ها و هسته‌های گوگل باشد و مطابق با این الگوریتم‌ها رفتار نمایید.

خرید فروش لینک ممنوع!! سعی کنید به صورت طبیعی شبکه سازی لینک داشته باشید. با عضویت در شبکه‌های اجتماعی مانند لینکدین ، توییتر ، اینستاگرام می‌توانید لینکس ازی خارجی به صورت طبیعی ایجاد کرده و امتیاز آن را دریافت نمایید. گوگل بسیار زیاد روی خرید و فروش لینک حساس است بنابراین سعی کنید روی این مورد دقت زیادی داشته باشید.

محتوا کپی نکنید. سعی کنید همیشه محتوای یونیک تولید نمایید. شما با کپی برداری محتوا هیچ امتیازی برای سایت خود دریافت نمی‌کنید. سعی کنید رفرنس‌های انگلیسی زبان را مطالعه کرده و به زبان فارسی بازنویسی نمایید. حتما سعی کنید یک تیم تولید محتوا برای سایت خود ایجاد نمایید. محتواهای تولیدی خود در سایت را حتما در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید این کار به ایندکس شدن سریع محتوای شما در گوگل کمک خواهد کرد.

جریمه‌های گوگل برای سئو کلاه سیاه چیست؟

یکی از سوالات پرتکراری که معمولا برای هر کاربری پیش می‌آید این است که گوگل چه جریمه‌های برای سئو کلاه سیاه در نظر گرفته است؟ در پاسخ به این سوال به صورت قطعی نمی‌توان گفت که گوگل چه جریمه‌هایی را در نظر گرفته است زیرا این جریمه وابسته به نوع کاری که شما انجام دادید متفاوت است. الگوریتم‌های گوگل معمولا روی این موارد بسیار سختگیر هستند و جریمه‌های سختی را در نظر گرفته‌اند. برای مثال جریمه‌ها از حذف صفحه مورد نظر از ایندکس گوگل تا پنالتی شدن کل سایت متفاوت است. با توجه به جریمه‌های سنگین گوگل پیشنهاد می‌شود که از سئو کلاه سیاه برای رتبه گیری استفاده نکنید و با استفاده از سئو کلاه سفید و کلاه خاکستری به صورت آهسته و پیوسته حرکت نمایید تا نتیجه کار خود را مشاهده کرده و اعتماد گوگل را به دست آورید.

سخن پایانی

این مقاله در سایت کاردان سئو تهیه و تولید شده است. همچنین اگر پیشنهاداتی در جهت کیفیت و موضوعات مقالات داشته باشید می توانید خیلی راحت در بخش ارسال نظرات پیشنهادات خود را برای ارسال نمایید. همچنین اگر قصد دارید که به صورت تخصصی یادگیری سئو سایت را در برنامه داشته باشید این نوید را به شما می دهیم که برای درک بیشتر این مفهوم و آشنایی با استانداردها و تکنیک های حرفه ای سئو با ما در دوره آموزش سئو در اصفهان همراه باشید.

چقدر مطلب براتون مفید بوده؟

با ستاره به ما امتیاز بدید.

بیشترین امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات: 0

بدون هیچ امتیازی البته شما الان امتیاز میدی! میدونم.

پیمان تنگستانی
پیمان تنگستانی
هزاران کلیدواژه در گوگل جستجو کردم تا یاد بگیرم و این جستجو ها همچنان ادامه دارد...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات کاردان سئو